R1200GS Forum banner
1 - 14 of 14 Posts

Roadking00

· Registered
34 Posts
Discussion starter · #1 ·
Ik wil een aantal elektrische opties upgraden en wilde een geschakelde voeding gebruiken om een USB-poort op mijn 05' GS van stroom te voorzien. Ik vond deze poort direct achter de stoel en het lijkt erop dat ik mogelijk niet de bijpassende adapter heb om deze aansluiting te gebruiken? Ik heb alleen een Haynes-handleiding en kon niet veel vinden over deze 4-pins connector, gemeten spanning van 1 pin die negatief was naar anderen toonde 10v op één en 12V op andere 2 wanneer de sleutel werd ingeschakeld? Alle 3 punten namen toe tot +2v toen de motorfiets liep... Kan iemand mij naar het juiste schema verwijzen of uitleggen?

De FZI heeft ook het extra voordeel dat als je een draad gebruikt, afhankelijk van hoe je de zekeringen op de accessoires plaatst, het ofwel geschakelde stroom ofwel altijd stroom zal zijn.

• Like
Reactions: Roadking00
Discussion starter · #3 ·
Ik heb daar een beetje over gelezen, maar wist niet zeker of dat het was👍 bedankt voor die info.... Kwamen sommige GS-modellen niet met een accessoire-adapter?? Overal gezocht maar misschien gemist....

Er is een GPS-voedingsstekker aan de voorkant rechts van de balhoofdbuis, of u kunt ook de Powerlet-bedrading loskoppelen van de Powerlet-stekker aan de linkerkant, net onder de zitting. De zwarte plastic veerkap.

Mijn voorkeur gaat uit naar accessoires die niet aan de bedrading van de motorfiets zijn gekoppeld. Als een accessoire in Tsjernobyl verandert en aarde maakt, wil ik niet dat het de bedrading van de motorfiets meeneemt.

• Like
Discussion starter · #5 ·
Bedankt Perazz, ik hou van het geluid van het FZ-blok, kan de powerlet voorlopig gebruiken op een USB-poort om de telefoon op te laden (als ik hem vind) en ervan uitgaande dat hij al op een geschakelde poot van de bedrading zit.... Wat zou het voordeel zijn van een niet-geschakelde accessoire? Zou denken dat het het beste zou zijn om de meeste dingen geschakeld te hebben, anders zou je iets aan laten staan en de batterij leegtrekken (zoals ik waarschijnlijk zou doen)?

Het onderdeelnummer voor de GPS-adapter is 83300413585, gele kabels en witte stekker. Het kost slechts $15 van uw BMW-dealer. De middelste kabel wordt niet gebruikt (hij heeft snelheidinformatie of iets dergelijks). U kunt tot 5A op deze kabel zetten, hij is beschermd tegen kortsluiting door de canbus. Ik gebruik hem voor mijn GPS, telefoonlader en relais trigger voor extra verlichting. De stroom blijft een paar minuten aan, wat fijn is, want uw extra verlichting blijft branden in een donkere garage en de GPS wil niet bij elke korte stop uitschakelen. En geen risico om ooit te vergeten iets uit te schakelen. U kunt hier zien hoe het eruit ziet: 12V Adapter Stecker Kabel Navi Zusatzgerät BMW R 1200 GS HP2 adaptor 83300413585 | eBay

Discussion starter · #7 ·
Het onderdeelnummer voor de GPS-adapter is 83300413585, gele kabels en een witte stekker. Het kost slechts $15 van uw BMW-dealer. De middelste kabel wordt niet gebruikt (hij heeft snelheidinformatie of iets dergelijks). U kunt tot 5A op deze kabel zetten, hij is beschermd tegen kortsluiting door de canbus. Ik gebruik hem voor mijn GPS, telefoonlader en de relais-trigger van de extra verlichting. De stroom blijft een paar minuten aan, wat fijn is omdat uw extra verlichting aan blijft in een donkere garage, en de GPS niet bij elke korte stop uit wil gaan. En geen risico om ooit te vergeten iets uit te schakelen. U kunt hier zien hoe het eruit ziet: 12V Adapter Stecker Kabel Navi Zusatzgerät BMW R 1200 GS HP2 adaptor 83300413585 | eBay
Dus deze GPS-adapter zit vooraan en wordt niet gebruikt (lege aansluiting) en om hem netjes aan te sluiten is deze gekoppelde adapter hierboven mijn beste optie?

Bedankt Perazz, ik vind het geluid van het FZ-blok leuk, kan de powerlet voorlopig gebruiken op een USB-poort om de telefoon op te laden (als ik hem vind) en ervan uitgaande dat hij al op een geschakelde poot van de bedrading zit.... Wat zou het voordeel zijn van een niet-geschakelde accessoire? Zou denken dat het het beste zou zijn om de meeste dingen geschakeld te hebben, anders zou je iets aan laten staan en de batterij leegtrekken (zoals ik waarschijnlijk zou doen)?
Niet-geschakeld is geweldig voor dingen die je niet op de motor wilt hebben, maar wel toegang wilt hebben tot stroom, zoals luchtcompressoren of de mogelijkheid om stroom terug te geven, zoals een SAE-acculader. Als het circuit geschakeld is, kan er geen stroom in of uit, tenzij de sleutel is omgedraaid.

• Like
Discussion starter · #9 ·
Oké, dus ik kan de GPS-stekker niet vinden in de kabelboom vooraan, moet goed verborgen zitten onder de stoffen tape....zal de dingen op een later tijdstip uit elkaar halen, maar wat is het verschil of de voor- en nadelen van het gebruik van de powerlet-poort onder de stoel, ik neem aan dat deze ook via de ontsteking en canbus wordt geschakeld, meer ampère capaciteit ?
30663
30664
Zal misschien kijken naar adapters van powerlet.com om opties te bekijken of het gewoon helemaal elimineren en gewoon de +/- van de stekker zelf pakken ....Ik waardeer alle hulp en kennis van jullie, ik zal er na verloop van tijd aan wennen...Hou van deze motor 👍

De stekker onder de zitting (op mijn 2009, maar ik denk dat het hetzelfde is voor de nieuwste modellen) heeft een maximale belasting van 5A (geen zekering, het wordt bestuurd door de ZFE, schakelt uit bij overbelasting, verwijder de belasting, zet de motorfiets uit en start hem dan opnieuw).

Hij gaat AAN wanneer het contact wordt aangezet en gaat UIT vijf minuten nadat het contact is uitgeschakeld.

Discussion starter · #11 ·
Het lijkt erop dat ik voorlopig deze route volg... kwam een paar van deze kabels tegen van de vorige eigenaar
30668
en het ziet ernaar uit dat ik een aangepaste kabelboom ga maken van de afgesneden kabel en solderen en krimpkousen wat ik nodig heb om een USB-poort voorin van stroom te voorzien voor een telefoon en wat dan ook, misschien zelfs een draad solderen van de positieve kant voor onder de stoel om te gebruiken als triggerdraad voor een aparte accessoire zekeringkast voor toekomstige uitbreidingen 👍 op deze manier heb ik nog steeds de langere adapterkabel met de sigarettenaansteker beschikbaar voor andere mogelijke situaties die zich kunnen voordoen en behoud ik de originele OEM powerlet-poort.. Ik heb de powerlet ingeschakeld via de sleutel op mijn '05 motorfiets en de spanning ging terug naar 0 volt na ongeveer 1,5-2 minuten na het uitschakelen van het contact 👍

Discussion starter · #12 ·
Een beetje verveeld op het werk en dit bedacht voorlopig 👍 Ik zal 2 plekken hebben om aparte belastingen van de powerlet aan te sluiten en 1 trigger terminal indien/wanneer nodig 👍 Ga het op de een of andere manier in de bak monteren als ik de speling met de stoel heb gecontroleerd 👍... allemaal gedaan met slechts een paar reserveonderdelen die rondlagen....

Discussion starter · #13 ·
Nou, het lijkt erop dat mijn kleine project (voorlopig) klaar is. Alles wat ik voorlopig nodig had totdat ik misschien wat extra lampen toevoeg en ik zou heel graag een permanent gemonteerde dashcam voor/achter willen (zoals een K3-opstelling of?). Dan gebruik ik de getriggerde aansluiting voor een zekeringkast👍, voorlopig is de geschakelde USB voor mijn telefoon/headset en misschien GPS klaar voor gebruik.....

Er is een GPS-voedingsplug aan de voorkant rechts van de balhoofdbuis of je zou ook de Powerlet-bedrading naar de Powerlet-plug aan de linkerkant net onder de stoel kunnen loskoppelen. De zwarte plastic veerkap.

Mijn voorkeur gaat ernaar uit dat elk accessoire niet is aangesloten op de bedrading van de motorfiets. Als een accessoire Tsjernobyl wordt en uitvalt, wil ik niet dat het de bedrading van de motorfiets meeneemt.
RoadKing - geweldige informatie, ik waardeer de info en mijn excuses voor de late reactie. Het is logisch om de stroomnetten van de motor en diversen te scheiden. Dus ik zou de Garmin XT2 rechtstreeks op de accu aansluiten, ja?

1 - 14 of 14 Posts