Kun je gewoon de remmen ontluchten om alle vloeistof eruit te krijgen zonder een GS911 of OBDLINKLX te gebruiken?
Op zichzelf, nee.Is er iemand die de OBDLINKLX heeft gebruikt om de remmen te ontluchten en te spoelen?
Ik ben het eens en het is heel vergelijkbaar met het gebruik van de OBDLINK LX, MotoScan en een goedkope Android-telefoon.Ik geloof dat het activeren van de ABS-pomp een stap is die de moeite waard is. Of het nu met MotoScan, GS911 of door activering op een grindweg gebeurt, het is een goed idee om de kleppen in de pomp te "oefenen". Er gebeuren slechte dingen als mechanische apparaten lange tijd niet worden gebruikt.
De ABS-pomp wordt waarschijnlijk vaker gebruikt dan je je realiseert in het dagelijks rijden.Ik geloof dat het activeren van de ABS-pomp een stap is die de moeite waard is. Of het nu gebeurt met MotoScan, GS911 of door activering op een grindweg, het is een goed idee om de kleppen in de pomp te "oefenen". Er gebeuren slechte dingen als mechanische apparaten lange tijd niet worden gebruikt.
Ja. Ik doe het de hele tijd. Werkt prima.Kun je gewoon de remmen ontluchten om alle vloeistof eruit te krijgen zonder een GS911 of OBDLINKLX te gebruiken?
Ja, zo doe ik het ook, dan zet ik de remmen 's nachts vast met tie-wraps om eventuele luchtbellen in de hoofdremcilinder eruit te duwen... mijn remmen werken erg goed met een stevige hendel.Ja. Ik doe het de hele tijd. Werkt prima.
Allereerst...NEE, je hebt ze niet nodig.Gebruikt iemand Speed Bleeders? Waar heb je ze vandaan? Ik merkte dat je er een soort voor de achterkant en twee verschillende voor de voorkant nodig hebt.
En een paar koude biertjes.Ik ben tegen snelontluchters. Ze zijn duur, kwetsbaar en gewoonweg niet nodig. Een oude frisdrank-/waterfles en een stukje poly-slang met een binnendiameter van 5/16" is alles wat je nodig hebt.
Interessant; dit heb ik niet gezien.Van wat ik hier op het forum heb gezien, lijken ze meer problemen te creëren dan dat ze oplossingen bieden.
Het antwoord is Nee; niet alle remvloeistof wordt verwijderd zonder de ABS-pomp te activeren en te laten draaien.Kun je de remmen gewoon ontluchten om alle vloeistof eruit te krijgen zonder een GS911 of OBDLINKLX te gebruiken?
Leg alsjeblieft uit hoe het laten draaien van de ABS-pomp op een systeem dat aan beide uiteinden is afgedicht, de vloeistof uit de pomp zuivert.Interessant; dit heb ik nog niet gezien.
Het antwoord is Nee; niet alle remvloeistof wordt gezuiverd zonder de ABS-pomp te activeren en te laten draaien.
Het duurt slechts 20 seconden met MotoScan of GS911 om oude vloeistof uit de pomphuizing te zuiveren. Zodra dat is gebeurd, wordt deze uitgespoeld (ontlucht) in / door de voor- en achtercircuits.
..... of je kunt ergens een onverharde weg zoeken om op te rijden en de remmen blijven gebruiken totdat je er zeker van bent dat de ABS-pomp succesvol is geactiveerd.
Maar dan moet je nog steeds de oude vloeistof van het hele F & R-systeem ergens langs de onverharde weg spoelen.
Ik worstel nog steeds om te begrijpen hoe er vloeistof vrijkomt, gemengd wordt of rondstroomt in een afgesloten systeem met één enkele leiding met een ABS-pomp in het midden. Er is geen plek waar de vloeistof naartoe kan. Het is een gesloten lus waar vloeistof omheen zou kunnen stromen. De kolom remvloeistof bewoog slechts een kleine hoeveelheid voor/achter, afhankelijk van of de rem werd gebruikt of losgelaten. De ABS-pomp pulseert bij activering en een kleine hoeveelheid van de remvloeistofkolom wordt in de ABS-pomp toegelaten om de kolom vloeistof te ontlasten van het continu drukken tegen de pucks in de remklauw. Deze beweging is minimaal en niet genoeg om veel vloeistof in/uit de ABS-pomp te laten, maar pulseert gewoon heen en weer.Het ABS-systeem is van toepassing op zowel "voorste als achterste" integrale systeemcircuits, waarbij dezelfde remvloeistof wordt gebruikt die van het reservoir~door de leidingen~naar de remklauwzuigers loopt. Indien nodig (om het blokkeren van de remmen/wielen te voorkomen), wordt de "hyper-pulsing"-actie van de pomp geactiveerd, waardoor vloeistof naar de remklauwzuigers wordt gestuurd.
Om er zeker van te zijn dat de pomp activeert bij een vloeistofspoeling, zijn MotoScan of GS911 de "betrouwbare methoden" om het ABS te activeren en de opgesloten vloeistof (pomp) door het pomplichaam vrij te geven.
Die opgesloten vloeistof die uit de ABS-pomp vrijkomt, mengt zich met/in de F & R-systemen, die vervolgens in het spoelproces worden ontlucht.
Gezien deze menging en de "grindweg ABS-activering"-aanpak, is het aan de individuele persoon of hij/zij het gevoel heeft dat de pomp voldoende is geactiveerd. De servicevereiste laat de ABS-pomp drie keer draaien.
Ik heb zelf speed bleeders voor en achter op beide motoren, wat het spoelen en ontluchten een fluitje van een cent maakt.
Bij het spoelen van het systeem beknibbel ik niet op verse remvloeistof.
De chronologie van de stappen die ik persoonlijk volg is;
1) Oude vloeistof uit de F & R reservoirs afzuigen en bijvullen met verse vloeistof,
2) ABS-pomp drie keer activeren; eenmaal met het achterrempedaal, tweemaal met de voorremhendel (zodat alle oude vloeistof zich nu in de leidingen bevindt),
Achterremmen:
3) Achterste ontluchter openen en achterrem spoelen tot er verse vloeistof verschijnt en het reservoir @ min is,
4) Reservoir bijvullen en opnieuw spoelen tot het reservoir @ min is,
5) Het reservoir nog een laatste keer bijvullen.
Voorremmen:
*Linker remklauw volgt spoelen in stap #3 hierboven,
*Rechter remklauw spoelen volgens stap #4 hierboven,
*Bijvullen volgens stap #5,
*De linker remklauw en vervolgens de rechter opnieuw ontluchten om te bevestigen dat er geen lucht in zit; het reservoir nog een laatste keer bijvullen.
Achterrem is niet het probleem voor mij, het is de voorste linker remklauw die probeert de sleutel te bereiken om de ontluchtingsnippel los te draaien terwijl ik de hendel bedien en tegelijkertijd de remvloeistof in het reservoir in de gaten houd. Het is als iets uit de Karma Sutra.Net mijn ontluchtingsklus gedaan met Motoscan en OBDLINKLX. Duurde 30 minuten. Ik heb de vrouw gebruikt om op de achterrem te drukken. Ik buig niet zo...LOL