Welnu, gebaseerd op de opmerkingen op dit forum, zal ik met de bandenspanning spelen en kijken of het een verschil maakt. Ik zal het morgen uitproberen en verslag uitbrengen
Hallo Sherman,
dit is mijn eerste bericht hier. Ik heb een voor mij nieuwe '17 r1200gs Adventure met 24K mijl en ik ervaar dezelfde voorwobbel die je beschrijft met de Trailmax Mission band. De motor had een aantal agressieve Mitas banden en ik heb ze vervangen door de DTM voordat ik de motor zelfs maar de weg op ging.
Op mijn allereerste rit op deze motor en deze nieuwe banden merkte ik een shimmy rond de 70 mph. Soms komt het voor bij iets minder snelheid, soms meer, afhankelijk van het wegdek.
Tegen het einde van onze rit van 300 mijl kwamen we de snelweg op waar ik hem naar 80 mph en daarna 90 mph bracht, want dat is wat de meeste auto's op deze snelweg doen. De eerste keer dat ik van rijstrook wilde wisselen door naar rechts te duwen om naar rechts te gaan, merkte ik wat je de mini tank slap noemt. Ik probeerde het naar links en kreeg hetzelfde. Dus experimenteerde ik en duwde op de stang zowel links als rechts, geen rijstrookwissel, alleen een snelle duw. Elke keer hetzelfde resultaat. Ik vertraagde tot 60 en zei tegen degenen achter me dat ze voor moesten gaan, want 60 mph was veel comfortabeler.
Nu, de bandenwinkel die ik gebruik, gebruikt bandenparels. Ik weet dat sommige mensen ze haten, maar ik heb altijd geluk gehad met ze op mijn '06 Tiger 955i. Wat ik heb gedaan is de band terug laten demonteren en de parels verwijderd. We hebben de band gebalanceerd op een statische balancer die 7 ons gewicht nodig had om een balans te krijgen.
Vandaag was mijn tweede rit op de motor en zelfs met de loodbalansgewichten rond de 70 op de binnenwegen waar we reden, is er een duidelijke wobbel. Ik heb de cruise niet ingesteld en mijn handen helemaal van de stangen gehaald, maar met zeer lichte druk op de stangen was de wobbel er. Het lijkt erop dat hoe sneller ik ga, hoe meer de wobbel zich zal voordoen. Hoewel ik bij een snelle duw op de stang geen zware wobbel kreeg zoals ik deed bij het wisselen van rijstrook.
Ik denk dat mijn volgende stap is om contact op te nemen met Revzilla en te kijken of ze deze band voor me willen omruilen.
Ik wil vermelden dat er veel mensen zijn in drie verschillende clubs die momenteel met deze banden rijden of hebben gereden en niemand van hen heeft ervaren wat ik beschrijf. Dit is een beetje een teleurstelling voor me, omdat ik dit probleem meteen vanaf het begin heb. Ik heb nog niet eens de eerste betaling voor deze motor gedaan.
Oh, ik heb de druk verhoogd tot 39/44 omdat de druk bij mijn eerste rit eigenlijk aan de lage kant was. Geen echte veranderingen
Ik ben ook op zoek naar andere input, dus als jullie ideeën hebben, zet ze dan hier.
Bedankt jongens