R1200GS Forum banner
81 - 100 of 132 Posts
Sherman, Ervan uitgaande dat de banden goed gebalanceerd zijn, zou ik, net als Rick zei, de spaken en velgen controleren op hun waarheid.

Ik kan de Mission-banden ruim boven de 100 nemen zonder problemen. Zorg ervoor dat de juiste bandenmaat is gemonteerd, de spaken vastzitten en de wielen recht zijn. Een andere gedachte is dat de stuurdemper versleten kan zijn.
Ik zou eerst de bandenmaat, velgen en spaken controleren.
Bedankt voor de reactie. Eén opmerking was het verlagen van de bandenspanning, ik ben gedaald naar 32PSi voor en achter om te zien of het iets zou veranderen, maar geen verschil. (Het was 36PSI voor en achter) Ik zal de voorste spaken als volgende controleren en aandraaien. Mijn motorfiets werd nooit geleverd met een stuurdemper en de vorige set Anakee III die ik met de motorfiets kocht, evenals de Anakee wilds die ik op mijn vorige 2005 (gestolen) had, kon ik 120 mph doen zonder de minste wiebeling.
Dus ik denk dat ik de spaken moet controleren en ervoor moet zorgen dat de velg recht loopt, gevolgd door de vering in te stellen op verschillende niveaus van stijfheid en te kijken of dat een verschil maakt. Hoewel ik niet op de laatste noppen in de bocht ga, hebben de banden wel goed. Ik ben bang dat de grip van de achterband in de regen een probleem zou kunnen zijn, omdat het een zeer harde compound is. Maar dit zijn verstandige overwegingen voor het rijden.

Bedankt voor de input tot nu toe. Ik zal een update geven zodra ik de velg heb gecontroleerd.

groeten

Ralph

Welnu, gebaseerd op de opmerkingen op dit forum, zal ik met de bandenspanning spelen en kijken of het een verschil maakt. Ik zal het morgen uitproberen en verslag uitbrengen
Hallo Sherman,

dit is mijn eerste bericht hier. Ik heb een voor mij nieuwe '17 r1200gs Adventure met 24K mijl en ik ervaar dezelfde voorwobbel die je beschrijft met de Trailmax Mission band. De motor had een aantal agressieve Mitas banden en ik heb ze vervangen door de DTM voordat ik de motor zelfs maar de weg op ging.

Op mijn allereerste rit op deze motor en deze nieuwe banden merkte ik een shimmy rond de 70 mph. Soms komt het voor bij iets minder snelheid, soms meer, afhankelijk van het wegdek.

Tegen het einde van onze rit van 300 mijl kwamen we de snelweg op waar ik hem naar 80 mph en daarna 90 mph bracht, want dat is wat de meeste auto's op deze snelweg doen. De eerste keer dat ik van rijstrook wilde wisselen door naar rechts te duwen om naar rechts te gaan, merkte ik wat je de mini tank slap noemt. Ik probeerde het naar links en kreeg hetzelfde. Dus experimenteerde ik en duwde op de stang zowel links als rechts, geen rijstrookwissel, alleen een snelle duw. Elke keer hetzelfde resultaat. Ik vertraagde tot 60 en zei tegen degenen achter me dat ze voor moesten gaan, want 60 mph was veel comfortabeler.

Nu, de bandenwinkel die ik gebruik, gebruikt bandenparels. Ik weet dat sommige mensen ze haten, maar ik heb altijd geluk gehad met ze op mijn '06 Tiger 955i. Wat ik heb gedaan is de band terug laten demonteren en de parels verwijderd. We hebben de band gebalanceerd op een statische balancer die 7 ons gewicht nodig had om een balans te krijgen.

Vandaag was mijn tweede rit op de motor en zelfs met de loodbalansgewichten rond de 70 op de binnenwegen waar we reden, is er een duidelijke wobbel. Ik heb de cruise niet ingesteld en mijn handen helemaal van de stangen gehaald, maar met zeer lichte druk op de stangen was de wobbel er. Het lijkt erop dat hoe sneller ik ga, hoe meer de wobbel zich zal voordoen. Hoewel ik bij een snelle duw op de stang geen zware wobbel kreeg zoals ik deed bij het wisselen van rijstrook.

Ik denk dat mijn volgende stap is om contact op te nemen met Revzilla en te kijken of ze deze band voor me willen omruilen.

Ik wil vermelden dat er veel mensen zijn in drie verschillende clubs die momenteel met deze banden rijden of hebben gereden en niemand van hen heeft ervaren wat ik beschrijf. Dit is een beetje een teleurstelling voor me, omdat ik dit probleem meteen vanaf het begin heb. Ik heb nog niet eens de eerste betaling voor deze motor gedaan.

Oh, ik heb de druk verhoogd tot 39/44 omdat de druk bij mijn eerste rit eigenlijk aan de lage kant was. Geen echte veranderingen

Ik ben ook op zoek naar andere input, dus als jullie ideeën hebben, zet ze dan hier.

Bedankt jongens

Hoi Sherman,

Dit is mijn eerste bericht hier. Ik heb een voor mij nieuwe '17 r1200gs Adventure met 24K mijl en ik ervaar dezelfde voorwielwobbel die je beschrijft met de Trailmax Mission band. De motor had een paar agressieve Mitas banden en ik heb ze vervangen door de DTM voordat ik ĂĽberhaupt met de motor de weg op ging.

Op mijn allereerste rit op deze motor en deze nieuwe banden merkte ik een shimmy rond de 70 mph. Soms komt het voor bij iets minder snelheid, soms meer, afhankelijk van het wegdek.

Tegen het einde van onze rit van 300 mijl gingen we de snelweg op, waar ik hem naar 80 mph en daarna 90 mph bracht, want dat is wat de meeste auto's op deze snelweg doen. De eerste keer dat ik van rijstrook wilde wisselen door naar rechts te duwen om naar rechts te gaan, merkte ik wat je de mini tank slap noemt. Ik probeerde het naar links en kreeg hetzelfde. Dus experimenteerde ik en duwde de stang zowel naar links als naar rechts, geen rijstrookwissel, gewoon een snelle duw. Elke keer hetzelfde resultaat. Ik vertraagde tot 60 en zei tegen degenen achter me dat ze voor moesten gaan, want 60 mph was veel comfortabeler.

De bandenwinkel die ik gebruik, gebruikt bandenparels. Ik weet dat sommige mensen ze haten, maar ik heb er altijd geluk mee gehad op mijn '06 Tiger 955i. Wat ik heb gedaan, is de band weer afgebroken en de parels verwijderd. We hebben de band uitgebalanceerd op een statische balancer, wat 7 ons gewicht kostte om een balans te krijgen.

Vandaag was mijn tweede rit op de motor en zelfs met de loodbalansgewichten rond de 70 op de binnenwegen waar we reden, is er een duidelijke wobbel. Ik heb de cruise niet ingesteld en mijn handen helemaal van de stangen gehaald, maar met zeer lichte druk op de stangen was de wobbel er. Het lijkt erop dat hoe sneller ik ga, hoe meer de wobbel zich zal voordoen. Hoewel ik bij het snel duwen op de stang geen zware wobbel kreeg zoals bij het wisselen van rijstrook.

Ik denk dat mijn volgende stap is om contact op te nemen met Revzilla en te kijken of ze deze band voor me willen omruilen.

Ik wil vermelden dat er veel mensen in drie verschillende clubs zijn die momenteel met deze banden rijden of hebben gereden en niemand van hen heeft ervaren wat ik beschrijf. Dit is een beetje een teleurstelling voor me, omdat ik dit probleem meteen heb. Ik heb nog niet eens de eerste betaling voor deze motor gedaan.

Oh, ik heb de druk opgevoerd tot 39/44 omdat de druk bij mijn eerste rit eigenlijk aan de lage kant was. Geen echte veranderingen

Ik ben ook op zoek naar andere input, dus als jullie ideeën hebben, zet ze hier.

Bedankt jongens
Hoi Linux_tyro

Dus sinds ik het probleem met de Trailmax band heb gepost, heb ik meer dan 5000 km gereden, ongeveer 3200 mijl. Ik heb geleerd om met de wobbel te leven, gewoon mijn rijtechniek een beetje veranderd. Wat me is opgevallen, is dat ze super grip hebben op vuil. De voorkant heeft ook goede grip op vuil in bochten. Ik merkte ook dat de achterband in de regen erg waggelig is op gerepareerde teerweg. In Zuid-Afrika, wanneer de weg kleine scheuren krijgt, meestal evenwijdig aan de weg, vullen ze deze met een soort glanzend bitumen. Als je recht op een natte weg daarover rijdt, loopt de achterband alle kanten op. Ik ben super voorzichtig op de natte teerweg, omdat de achterband zo hard is dat hij eruit wil glijden.
Wat de band betreft, hij is echt glad en voelt helemaal niet noppig aan. Ik merkte dat de voorkant een beetje jankt rond de 50 mph, maar bij 100 en hoger is hij superstil, zelfs stiller dan sommige 80/20's en zeker stiller dan de Anakee III die ik erop had toen ik de motor kocht. De achterkant is echt stil.
Eén ding dat ik zou willen voorstellen, is om je noppen in de gaten te houden op scheuren. Rond de 2500 mijl merkte ik een snee over een noppen. Na een tijdje sleten ze niet, dus bracht ik hem terug naar de dealer Bike Tyre warehouse. Ze zeiden dat het normaal was voor een terreinband, maar ze vonden een kleine scheur aan de basis van dezelfde noppen, wat hem zorgen baarde. Hij nam contact op met Dunlop en na enige discussie hebben ze de band kosteloos vervangen. Hulde aan Dunlop.... het lijkt erop dat het een slechte partij banden was. En een enorme dank aan Bruce van Bike Tyre warehouse voor het mogelijk maken.
Terloops, ik heb gecontroleerd en de voorband is perfect gebalanceerd. Aangezien de band is beoordeeld op ongeveer 112 mph, neem ik aan dat het niet ideaal is om voorbij 100 mph te duwen.

Bedankt voor je feedback. Happy trails.

Hoi Linux_tyro

Dus sinds ik het probleem met de Trailmax-band heb gepost, heb ik meer dan 5000 km gereden, ongeveer 3200 mijl. Ik heb geleerd om met het gewobbel te leven, gewoon mijn rijtechniek een beetje veranderd. Wat me is opgevallen, is dat ze super grip hebben op vuil. De voorkant heeft ook goede grip op vuil in bochten. Ik merkte ook dat de achterband in de regen erg glad is op gerepareerde teerwegen. In Zuid-Afrika, wanneer de weg kleine scheuren vertoont, meestal evenwijdig aan de weg, vullen ze deze met een soort glanzend bitumen. Als je rechtuit over een natte weg rijdt, glijdt de achterband alle kanten op. Ik ben super voorzichtig op de natte teerweg, omdat de achterband zo hard is dat hij wil wegglijden.
Wat de band betreft, hij is echt glad en voelt helemaal niet noppig aan. Ik merkte dat de voorkant een beetje jankt rond 50 mph, maar bij 100 en hoger is hij superstil, zelfs stiller dan sommige 80/20's en zeker stiller dan de Anakee III die ik erop had toen ik de motor kocht. De achterkant is echt stil.
Eén ding zou ik willen voorstellen: houd je noppen in de gaten voor scheuren. Rond de 2500 mijl merkte ik een snede over een noppen. Na een tijdje sleten ze niet, dus bracht ik hem terug naar de dealer Bike Tyre warehouse. Ze zeiden dat het normaal was voor een terreinband, maar ze vonden een kleine scheur aan de basis van dezelfde noppen, wat hem zorgen baarde. Hij nam contact op met Dunlop en na wat overleg hebben ze de band kosteloos vervangen. Een pluim voor Dunlop.... het lijkt erop dat het een slechte partij banden was. En een enorme dank aan Bruce van Bike Tyre warehouse om het mogelijk te maken.
Terloops, ik heb gecontroleerd en de voorband is perfect gebalanceerd. Omdat de band is geclassificeerd op ongeveer 112 mph, is het denk ik niet ideaal om boven de 100 mph te gaan.

Bedankt voor je feedback. Fijne trails.
Bedankt

Bedankt voor de snelle reactie. Revzilla heeft wel gereageerd, maar ze laten me door een aantal hoepels springen met foto's, video's en beschrijvingen van tien verschillende vragen. Ik zal die procedure doorlopen, maar heb besloten om gewoon een nieuwe band te kopen, zodat ik verder kan met mijn proces. Ik denk dat als ik een vervanging van Revzilla krijg, ik een reserveband heb.

Kun je geloven dat al mijn gebruikelijke online winkels geen Dunlop Trailmax Mission op voorraad hebben? Net mijn geluk.

Dus ik ben op zoek gegaan naar een andere diagonaalband, want dat is wat de achterband is, en het enige wat ik kon vinden is een Heidenau K60 in de juiste maat. Dus ik heb hem gekocht. Misschien kom ik erachter of mijn huidige band echt slecht is en mijn gewobbel veroorzaakt, of dat het probleem met de motor is.

We zullen het zien, want ik zal niet in staat zijn om om te gaan met de manier waarop de motor op dit moment rijdt.

Bedankt

Bedankt voor de snelle reactie. Revzilla heeft wel gereageerd, maar ze laten me door een aantal hoepels springen met foto's en video's en beschrijvingen van tien verschillende vragen. Ik zal dat proces doorlopen, maar besloot gewoon een nieuwe band te kopen, zodat ik verder kan met mijn proces. Ik denk dat als ik een vervanging van Revzilla krijg, ik een reserveband heb.

Kun je geloven dat al mijn gebruikelijke online winkels geen Dunlop Trailmax Mission op voorraad hebben? Net mijn geluk.

Dus ik begon te zoeken naar een andere diagonaalband, want dat is wat de achterband is en het enige wat ik kon vinden is een Heidenau K60 in de juiste maat. Dus ik heb hem gekocht. Misschien zal ik leren of mijn huidige band echt slecht is en mijn wiebelen veroorzaakt, of dat het probleem met de motorfiets is.

We zullen erachter komen, want ik zal niet in staat zijn om om te gaan met de manier waarop de motorfiets momenteel rijdt.
Nou, ik hoop dat dat het probleem zal oplossen. K60 is echter een vrij harde compound voor de voorkant. Maar laat me weten of het nog steeds wiebelt.

Veilig rijden.

Iemand ervaring met de Missions in het Westen? We hebben veel steile, losse, verweerde rotsen; zand/fijn vuil over harde ondergrond; zand gemengd met puin en diep zand. In Oregon en Washington krijgen ze ook modder en natte bladeren.
HĂ© Scurvy,

Ik ga dit weekend met mijn Missions naar Bear Camp en de Rogue River-regio.
Waarschijnlijk vooral op berggrind en verhard, maar ik zal verslag uitbrengen over de prestaties van de Missions.

Ik geloof dat de Mission een geweldige band is, maar ik vraag me af waarom iemand een diagonaalband zou gebruiken op een motorfiets die is ontworpen voor gebruik met radiaalbanden? Als je voornamelijk offroad rijdt, dan snap ik het, maar als je minstens 50% of meer op de snelweg rijdt, dan niet.

Discussion starter · #89 ·
De motorfiets is ontworpen voor zowel diagonaal- als radiaalbanden. De Rally kan af fabriek worden geleverd met diagonaal noppenbanden. Ik heb meer dan 7.000 km op de Missions gereden zonder problemen. Ik denk niet dat de banden zijn probleem zijn. Als het de mijne was, zou ik hem op de middenbok zetten en met de achterkant verzwaard de voorkant schudden om te zien of er iets los zit. Er is iets mis met de motorfiets en het zijn niet de banden.

De motorfiets is ontworpen voor zowel diagonaal- als radiaalbanden. De Rally kan af fabriek worden geleverd met diagonaal noppenbanden. Ik heb meer dan 7.000 op de Missions zonder problemen.
Ik denk niet dat de banden zijn probleem zijn. Als het de mijne was, zou ik hem op de middenbok zetten en met de achterkant verzwaard de voorkant schudden en kijken of er iets los zit.
Er is iets mis met de motorfiets en het zijn niet de banden.
Hoi, bedankt daarvoor. Dat zal ik dit weekend doen en kijken wat ik kan vinden.

Ik denk dat de Mission een geweldige band is, maar ik vraag me af waarom iemand een diagonaalband zou gebruiken op een motorfiets die is ontworpen voor radiaalbanden? Als je voornamelijk offroad rijdt, dan kan ik het begrijpen, maar als je minstens 50% of meer op de snelweg rijdt, dan niet.
Ja, dat begrijp ik. Ik houd normaal gesproken ook van radiaalbanden. We hebben hier in Noord-Texas twee BMW-groepen en één groep voor alle motoren en veel mensen rijden zonder problemen met de Trailmax Missions. Het kan zijn dat we bij bijna elke rit wegwerkzaamheden tegenkomen met diep grind, zand of modder. We zitten met de vraag of we deze weg 3 mijl moeten blijven volgen of terug moeten gaan en een lus van dertig mijl moeten nemen. Ik denk dat veel mensen de Trailmax Missions om deze reden prettig vinden.

Jongens, ik moet dat updaten nadat ik mijn motor naar een zeer deskundige vriend heb gebracht, ontdekten we dat de stuurdemper in feite niets doet. Hij is er gewoon. Minder dan 24.000 km op deze motor uit 2017.

We vonden ook meer dan 10 losse spaken in het voorwiel. Dus ik bracht de motor naar de lokale BMW-dealer en toen ik hen mijn probleem vertelde, zeiden ze dat ze hiermee bekend waren. Ze zeiden dat ze er 8 en twee mogelijke hadden gevonden. Oké, wat dan ook.

De lokale dealer gaat dus BMW verzoeken om het voorwiel te vervangen.

Aan de achterkant vonden ze er twee mogelijke, maar binnen de toleranties.

Mijn motor blijft voorlopig bij de dealer.

Als ik geen vervanging krijg, stuur ik het wiel naar Woody's wheelworks voor een revisie.

Bedankt voor al jullie hulp.

Ik wilde alleen mijn ervaring delen met de Trailmax Mission's die ik net op de motor heb gemonteerd. Mijn eerste rit was meteen iets mis. Een aanzienlijke zijwaartse wobble bij 45 tot 75 mph. Mijn BMW-dealer heeft de banden gemonteerd. Ik ben er direct naartoe gereden. Ze bevestigden dat ik de banden correct op de motor had gemonteerd en dat ze gebalanceerd waren. Dit was toen ze op zaterdag sloten en pas op dinsdag weer open zouden gaan. Omdat ik ongeduldig en enorm gefrustreerd was door wat de nieuwe banden deden, bracht ik het voorwiel naar mijn Cycle Gear-dealer. Hij bevestigde dat de balans 0 gram aangaf en dat de band was gemonteerd met de gele stip bij de ventielschaft. Je kon de zijwaartse wobble visueel zien toen hij de band draaide om de balans te controleren. We besloten de hiel te breken en de band 180 graden te draaien. Toen we dat deden, balanceerde de band met 1/4 oz minder gewicht. De band draaide merkbaar ronder. Tijdens het rijden is de voorkant nu soepel en trillingsvrij, wat ik van een nieuwe band had verwacht. De BMW-dealer probeerde me te vertellen dat er een ander type rit zou zijn bij de overstap van een straatband (Roadsmart 3's) naar de Trailmax Mission's. Godzijdank heb ik niet naar ze geluisterd.

Mijn maat heeft een set op zijn GSA gezet en het werkte prima, gemonteerd met de gele stip bij de ventielschaft. De mijne niet en ik had dezelfde problemen als Sherman beschrijft. Dat zou me vertellen dat, tenminste deze band, rotatiepositie afhankelijk is van de velg. Als ik een machine had, zou ik hem 1/8 tot 1/4 draai in beide richtingen kunnen draaien en hem mogelijk verder kunnen verbeteren. Ik ben gewoon zo blij dat het normaal is, daar kan ik mee leven.

Het uitlijnen van de stip met de steel, of juist het tegenovergestelde, is in mijn ervaring met het monteren van banden een achterhaald concept in banden. Ondanks de ervaring van TNHomegrown heb ik dit experiment daadwerkelijk uitgevoerd op verschillende banden waarbij ik de velg dynamisch computergestuurd heb laten balanceren zonder band; daarna de band gemonteerd en opnieuw gebalanceerd, waarbij geen verandering in gewicht van alleen het wiel nodig was. Zou het probleem verholpen kunnen zijn door de band simpelweg te verwijderen en opnieuw te monteren? Ik kan me voorstellen dat de hiel niet volledig was geplaatst, wat dat probleem zou veroorzaken. Als de band zelf niet rond was, zou het verwijderen, draaien op de velg en opnieuw monteren niets hebben veranderd - nou ja, tenzij de velg niet rond is. Heeft u de slag in de velg gecontroleerd?

EDIT: Nu ik erover nadenk, hebben deze banden een zeer stijve zijwand, waardoor het probleem met de onrondheid van de velg waarschijnlijk eerder in de rit tot uiting komt - misschien meer dan andere banden met zachtere zijwanden?

• Like
Reactions: Rick92040
Bedankt beiden TNHomegrown en Greybeard. Ik zal beide antwoorden in gedachten houden. BMW gaat de helft van de kosten van het wiel dekken. Mijn helft plus arbeid kost me ongeveer $850. Ik moet echter eerst kijken of ze de kosten hebben gecontroleerd met mijn verlengde garantie. De motorfiets had nog drie jaar garantie toen ik hem kocht. Ik heb geprobeerd over te zetten, maar heb nog niets van het garantiebedrijf gehoord.

Het uitlijnen van de stip met de steel, of net het tegenovergestelde, is in mijn ervaring met het monteren van banden een achterhaald concept in banden. Ondanks de ervaring van TNHomegrown heb ik dit experiment daadwerkelijk uitgevoerd op verschillende banden waarbij ik de velg dynamisch computergestuurd heb gebalanceerd zonder band; daarna de band gemonteerd en opnieuw gebalanceerd, waarbij geen verandering in gewicht nodig was van alleen het wiel. Kon het probleem worden verholpen door de band eenvoudigweg te verwijderen en opnieuw te plaatsen? Ik kon me voorstellen dat de hiel niet volledig was geplaatst, wat dat probleem zou veroorzaken. Als de daadwerkelijke band niet rond was, dan had het verwijderen, draaien op de velg en opnieuw monteren niets veranderd - nou ja, tenzij de velg niet rond is. Heeft u de rondloop in de velg gecontroleerd?

EDIT: nu ik erover nadenk, hebben deze banden een zeer stijve zijwand, die waarschijnlijk eerder een probleem met de onrondheid van de velg zou kunnen overbrengen om zich te manifesteren in het rijgedrag - misschien meer dan andere banden met zachtere zijwanden?
De hielindicatoren op de voorband gaven aan dat de band volledig en gelijkmatig was geplaatst. De banden die eraf kwamen waren Dunlop Roadsmart 3's. Ze reden en handelden beter dan mijn K1600GT. Ik probeerde alleen maar te melden dat ik net een soortgelijke slechte ervaring had met de nieuwe Dunlop Trailmax Mission's waar anderen over klaagden, en wat het voor mij oploste.

HĂ© Scurvy,

Ik ga dit weekend met mijn Missions naar Bear Camp en de omgeving van de Rogue River.
Waarschijnlijk vooral op berggrind en verhard, maar ik zal verslag uitbrengen over de prestaties van de Missions.
Zoals beloofd, presteerden de banden spectaculair op Bear Camp en de bochtige wegen van Crater Lake. Bleven in alle bochten zitten. Geen gewobbel. Heb slechts kleine stukken grind gedaan en daar geen problemen gehad. Snelweg was rustig en soepel, wederom geen problemen.

De kraalindicatoren op de voorband gaven aan dat de band volledig en gelijkmatig was geplaatst. De banden die eraf kwamen waren Dunlop Roadsmart 3's. Ze reden en handelden beter dan mijn K1600GT. Ik probeerde alleen maar te vertellen dat ik net een soortgelijke slechte ervaring had met de nieuwe Dunlop Trailmax Mission's waar anderen over klaagden, en wat het voor mij oploste.
En ik wilde niet impliceren dat je iets verkeerd hebt gedaan, maar op zoek gaan naar een verklaring waarom je banden iets deden wat ik nog niet heb gezien en waarom het opnieuw monteren het heeft opgelost.

• Like
Reactions: Scurvy
Hey Scurvy,

Ik ga dit weekend met mijn Missions naar Bear Camp en de Rogue River-omgeving.
Dat wordt een geweldig TR om van je te horen, we wachten met spanning. 👍🏼👍🏼

O die standaard stuurdempers…

Mijn inschatting is dat ze gewicht toevoegen aan de motor en dat is het dan wel zo'n beetje. Helaas impliceert dat dat we veel moeten uitgeven aan een echte kwaliteitsdemper.

81 - 100 of 132 Posts