R1200GS Forum banner

K60 Scouts

6.7K views 20 replies 9 participants last post by  Squatchoholic  
#1 · (Edited)
Ik heb een set K60 Scouts gekregen die op 2 juli geïnstalleerd gaan worden. Ik heb er veel over gelezen en ze klinken erg goed voor 50/50, hoewel ik graag meer wil horen over de ervaringen van iedereen ermee op de weg en hoe goed ze presteren.

Update over mijn K60's 1 augustus 2023: K60 Scouts
Update op 9 juli 2024 voor Vervanging achterband
Update voor nieuwe banden binnenkort

1.500 mijl review van de K60 Scouts VS K60 Rangers

#2 ·
Ik heb een set K60 Scouts die op 2 juli geïnstalleerd gaan worden. Ik heb er veel over gelezen en ze klinken erg goed voor 50/50, hoewel ik graag meer wil horen over ieders ervaringen met ze op de weg en hoe goed ze presteren.
Ik gebruik de K60's nu al meer dan 110.000 mijl...niet dezelfde banden! Ik haal ongeveer 18.000 mijl per set. Ik rijd meestal op asfalt, af en toe op onverharde wegen. Ik ben dol op de banden. Ik rijd het hele jaar door en heb geen problemen met regen. Geweldige banden met een hoge kilometerstand...

~Kam

#3 ·
Ik gebruik de K60's nu al meer dan 110.000 mijl... niet dezelfde banden! Ik haal ongeveer 18.000 mijl per set. Ik rijd voornamelijk op asfalt, af en toe op vuil. Ik ben dol op de banden. Ik rijd het hele jaar door en heb geen problemen met regen. Geweldige banden met een hoge kilometerstand...

~Kam
Bedankt voor de reactie! Een hoge kilometerstand is echt fijn om te horen.
Hoe presteren ze in haarspeldbochten en switchbacks? Op al mijn vorige racefietsen heb ik altijd plakkerige supersportbanden gemonteerd, zodat ik diep en snel door de bochten kon gaan. Ik ben er zeker van dat deze niet dezelfde prestaties zullen leveren en ik ben geïnteresseerd in de grenzen die mensen ermee hebben ervaren.

#6 · (Edited)
Ik heb geen eigen ervaring met K60's, maar heb veel recensies gelezen. De consistente trend lijkt af en toe klachten over grip bij nat weer te zijn, met veel positieve punten over slijtage/levensduur. Het is logisch, want een harder compound zal moeite hebben om goed grip te krijgen. Sommigen zijn geen fan van de middenstrip buiten de weg, maar dat is wel wat hem de enorme kilometers oplevert.

Voor een 50/50 met een betere levensduur dan noppenbanden zijn het de K60's of de Mitas E-07/E-07+. Ik vind de E-07+ fijn omdat de grote blokken goed grip hebben, maar nog steeds niet te vergelijken zijn met een 80/20 of 90/10 als je er hard mee door de bochten gaat.

#9 ·
Ik heb drie sets K60's gehad. Altijd 18k voor en 11 tot 13k achter. Ze sturen goed, maar wees niet overdreven agressief op nat asfalt. De achterkant kan soms wegdrijven. Ook heeft de voorband de neiging om weg te spoelen in dieper zand/grind. De eerste keer dat het gebeurt, kan het je echt laten schrikken. Heeft me er nooit van weerhouden om ze geweldig te vinden, je moet gewoon weten dat het kan gebeuren en klaar staan om te reageren. Ik vind ze echt leuk, vooral ten opzichte van de Mitas.

#10 ·
Ik heb drie sets K60's gehad. Altijd 18k voor en 11 tot 13k achter. Handelen goed, maar wees niet overdreven agressief op nat asfalt. De achterkant kan soms wegdrijven. De voorband heeft ook de neiging om weg te spoelen in dieper zand/grind. De eerste keer dat het gebeurt, kan het je echt doen schrikken. Heeft me er nooit van weerhouden om ervan te houden, je moet gewoon weten dat het kan gebeuren en klaar zijn om te reageren. Ik vind ze erg leuk, vooral ten opzichte van de Mitas.
Dat is goed om te weten. Op dit moment rijd ik nog steeds met de standaard banden. Het zijn 90/10's voor zover ik kan zien. Ze hebben de neiging om veel offroad te gaan vissen. Er worden de komende 3 weken nieuwe banden op beide motoren gezet. Gewoon wachten op de werkplaats.

#12 ·
Ik ben dol op mijn K60's! Ze rijden geweldig op de weg, hoewel ze veel luider zijn dan de wegbanden. Ik gebruik nu Phoneplugs om het overtollige geluid te blokkeren. Ik heb in de canyons bochten met hoge snelheid kunnen maken zonder merkbaar verlies van tractie. Ze presteren ook geweldig off-road. Ik ben 100% tevreden met deze banden. Bedankt voor ieders input. 😁

#14 ·
Ik denk dat K60's het Zwitserse zakmes van de banden zijn. Ze kunnen het allemaal en gaan eeuwig mee.
Ja, de voorkant kan als een banshee huilen op sommige oppervlakken. Ja, de voorkant spoelt vreselijk weg bij de eerste aanblik van modder en ze houden niet van teerslangen.
Ze zijn goed op de snelweg, nat of droog. Goed, niet geweldig. Ze zijn goed, niet geweldig offroad. Maar ze gaan lang mee.
Ik zou het Zwitserse zakmes niet gebruiken om een braadstuk te snijden of een hert te villen, maar ik zou het wel kunnen.

#15 ·
Update!

Ik wilde iedereen wat extra info geven om ze te helpen beslissen of ze naar de K60s kijken. Ik vind ze leuk en ga ze weer kopen.

Ik heb iets meer dan 8.000 mijl op deze banden gereden en hoef alleen de achterband te vervangen. Het is geweldig geweest! Meestal op de snelweg gereden, zoals je kunt zien is het midden van de achterband versleten, hoewel de voorkant er nog geweldig uitziet! Hij kan wel eens 3 achterbanden meegaan. Ik heb de achterband ook een beetje verbrand tijdens het oefenen met het afkomen van de middenbok. Elke keer veel rubber achtergelaten. Nog steeds aan het leren. Meestal haal ik hem met de hand van de middenbok in plaats van eraf te rijden.

Achter

Voor

#16 ·
Update!

Wilde iedereen extra info geven om hen te helpen beslissen of ze naar de K60s kijken. Ik vind ze leuk en ga ze weer kopen.

Ik heb iets meer dan 8.000 mijl op deze banden gereden en hoef alleen de achterband te vervangen. Het is geweldig geweest! Meestal op de snelweg gereden, zoals je kunt zien is het midden van de achterband versleten, hoewel de voorkant er nog geweldig uitziet! Hij kan eigenlijk 3 achterbanden meegaan. Ik heb de achterband ook een beetje verbrand door te oefenen met van de middenbok af te komen. Elke keer veel rubber achtergelaten. Nog steeds aan het leren. Meestal haal ik hem met de hand van de middenbok in plaats van eraf te rijden.

Achter
View attachment 36674

Voor
View attachment 36675
Bedankt voor de update. Ik heb een set K60's in mijn kelder liggen voor een reis naar Alaska, waar ik hoop dat één set de hele 9000+ mijl meegaat die nodig is om er te komen en terug te keren.

Maar wat doe je precies met je middenbok waardoor er veel rubber achterblijft?

#19 ·
Update: Ik heb mijn achterband vervangen bij ongeveer 9.000 mijl en hij was bijna helemaal glad in het midden. Ik heb de voorband er nog op zitten en ik zit bijna op 17.000 mijl ermee. Ik moet hem vervangen omdat de manier waarop hij versleten is, me een snelheidswobbel geeft bij lagere snelheden als ik handsfree rijd. Geen problemen bij hogere snelheden. Ik zal er waarschijnlijk nog 1-2.000 mijl mee rijden voordat ik hem vervang. Ik zal een update plaatsen met foto's en mijlen wanneer ik de voorband eindelijk vervang.

Ik heb echt genoten van de K60's. Het beste aan de voorband die zo lang meegaat, is dat je maar één reserve K60 achterband nodig hebt voor je 8.000+ mijl ritten.

#20 ·
Ik heb net een reis gemaakt van Oregon naar Alaska, 6200 mijl op een set K. Bedankt 60s. Ik heb de Alcan, Dalton Highway en Top of the World Highway gereden. Geen problemen en ik heb nog steeds behoorlijk wat profiel toen ik laatst terugkwam in Oregon. Regen, modder, calciumchloride, stof, scherp grind. Verscheurd, waardeloos wegdek en twee bosbranden, de Dalton Highway heen en terug, wat niets anders is dan rotsen en scherpe rotzooi, Top of the World Highway en de hele weg terug naar Oregon zonder problemen. Dit is mijn tweede set K 60s en ik zal er uiteindelijk een derde kopen. Ze kunnen worden toegestaan, maar boven de 50 mijl per uur worden ze stil. Ik had een 1250 GSA en ze waren geweldig. Mijn maat had ze op een Triumph Explorer en hij heeft meer profiel dan ik omdat het hogere banden zijn. Sterk aanbevolen, de extra prijs is het waard.

#21 ·
Update voor K60 Rangers.

Ik besloot de K60 Rangers als winterbanden te kopen vanwege de zachtere compound. Met bijna 300 inschroefbare noppen was ik klaar voor de winter

Image

Ik kan eerlijk zeggen dat ik blij was met de resultaten. Ik moest er zeker van zijn dat elke nop niet hoger was dan 3/32 inch boven het oppervlak van het rubber. Het hele proces duurde bijna 4 uur, maar het was het waard.
Image

Image

Na het installeren van de noppen heb ik de banden gemonteerd en gebalanceerd. Ik heb gisteren mijn achterband vervangen nadat ik hem eindelijk helemaal had versleten. Alle noppen bleven de hele winter zitten, hoewel ik, toen het warm werd, hard begon te accelereren en noppen eruit begonnen te vallen. Dit zorgde ervoor dat de band uit balans raakte nadat er een paar misten. Ik heb de achterband hierna één keer opnieuw laten balanceren.

Image

Je kunt zien dat het rubber werd opengescheurd, hoewel het alleen op de nokken zat. Er was geen schade aan het oppervlakrubber, zoals je op de volgende foto kunt zien.

Image

Het profiel van de band was glad in het midden en helaas heb ik maar ongeveer 3.000 mijl met de achterband gereden.

Image

Image

Dit is de voorband. Er ontbreken een paar noppen en hij heeft slechts iets minder dan de helft van zijn profiel versleten. Ik zou zeggen dat je gemakkelijk 6.000 mijl met de voorband zou kunnen halen.

Ik heb echt genoten van deze banden en ze presteerden zeer goed in krappe bochten bij hoge snelheden. Dit komt waarschijnlijk door het extreem zachte rubber. Ik zou ze graag weer kopen, alleen voor de winter, want de zomerreeks is niet erg ver op 3.000 (achter) en 6.000 (voor) mijl.