R1200GS Forum banner

Bekende problemen?

66K views 27 replies 20 participants last post by  JMB711  
#1 · (Edited by Moderator)
Eerst... Ik heb naar dit onderwerp gezocht en kon geen actuele informatie vinden... Zijn er bekende mechanische problemen met de R 1200 GSA? Een KTM-verkoper viel me aan toen ik vroeg wanneer ze over zouden stappen op een cardanaandrijving. Het lijkt erop dat cardanaandrijvingen een bewogen verleden hebben.

#3 ·
Eerst... Ik heb dit onderwerp doorzocht en kon geen actuele informatie vinden... Zijn er bekende mechanische problemen met de R 1200 GSA? Een KTM-verkoper viel me aan toen ik vroeg wanneer ze over zouden stappen op een cardanaandrijving... Cardanaandrijvingen lijken een bewogen verleden te hebben?
BMW gebruikt al sinds het begin cardanaandrijvingen...

#5 ·
Eerst... Ik heb dit onderwerp doorzocht en kon geen actuele informatie vinden... Zijn er bekende mechanische problemen met de R 1200 GSA? Ik kreeg een KTM-verkoper over me heen toen ik vroeg wanneer ze over zouden stappen op een cardanaandrijving... Cardanaandrijvingen hebben blijkbaar een roerig verleden?
Was in een Colorado KTM/HD/BMW-dealer om nieuwe banden op de K16 te laten monteren. Moest even wachten en er kwam een rijder uit Illinois binnen op een KTM Adventure-motor. Hij mocht niet schakelen en had een paar uur in de 4e versnelling naar de dealer gereden. Terwijl we op zijn diagnose wachtten, bespraken we motoren. Hij leek grondig walgelijk van zijn motor. Hij zei dat er altijd wel iets mis was. Uiteindelijk kwamen ze en vertelden hem dat een onderdeel in de versnellingsbak een gebroken las had en dat de motor verwijderd moest worden. Slecht nieuws, en ze hadden de onderdelen niet om te repareren. Ze zouden ze zo snel mogelijk laten versturen, aankomst volgende week dinsdag (dit op zaterdag). Zei dat het daarna nog een week zou duren. Hij testte een R1200 GSA. Kwam terug en liet een monteur hem laten zien hoe hij de motor moest onderhouden en was verbaasd over de eenvoud. Ze berekenden hem een inruil (2500 dollar korting op de KTM voor de reparaties die hij nodig had). Hij zei dat hij dacht dat de KTM het meest geschikt was voor offroad, de BMW was een stuk comfortabeler. Hij ruilde. Hij zou niet eens met hen over een nieuwe KTM praten. Lange weg naar het punt, maar ik neem aan dat alle merken hun eigenaardigheden en problemen hebben. BMW heeft de terugroepactie op de vorken voor de watergekoelde motoren en pakt dat langzaam aan. Test degenen die je interesseren en koop wat JIJ leuk vindt.:smile2:

#6 ·
Eerst... Ik heb dit onderwerp gezocht en kon geen actuele informatie vinden... Zijn er bekende mechanische problemen met de R 1200 GSA? Ik had een KTM-verkoper die me afblafte toen ik vroeg wanneer ze over zouden stappen op een cardanaandrijving... Schijnt dat cardanaandrijvingen een bewogen verleden hebben?
Je hebt tenminste een onbevooroordeelde mening gekregen. >:) Mijn BMW-dealer is ook een KTM-dealer; Ik vraag me af hoe zijn verkoper op die vraag zou reageren?

#7 ·
Eerst... Ik heb dit onderwerp doorzocht en kon geen actuele informatie vinden... Zijn er bekende mechanische problemen met de R 1200 GSA? Ik werd door een KTM-verkoper afgebrand toen ik vroeg wanneer ze over zouden stappen op een cardanaandrijving... Cardanaandrijvingen lijken een roerig verleden te hebben?
Je moet behoorlijk ver teruggaan om "roerig" te vinden. Rond de millenniumwisseling, zo rond 2004, waren er ZELDZAME problemen met de koppelingssplines. De meldingen, hoewel zeldzaam, waren goede stof voor de forums. BMW nam geen verantwoordelijkheid en de getroffenen werden geconfronteerd met een storing en behoorlijke reparatiekosten. Dus dat was er - en de eigenaren waren pissig... daarna tot misschien 2010?? waren er enkele problemen met de eindoverbrenging, inclusief defecten. Nogmaals, BMW nam dat niet op zich, maar ook dat was een zeldzaamheid. Tussen ongeveer 2006 en 2011??? gebruikten ze een brandstofstrip als sensor voor de hoeveelheid brandstof. Ze vielen regelmatig uit en BMW gaf alle dealers in de VS de opdracht om ze te "repareren wanneer het gebeurt". Sindsdien zijn ze teruggegaan naar de beproefde vlotter. Daarna nada, afaik.De GS is een prachtige motor, de boxermotor heeft zijn eigenaardigheden, meestal in grappige geluiden, maar is duurzaam, betrouwbaar, leuk en gemakkelijk te onderhouden. Klopt het nog steeds dat je alle kuipdelen moet verwijderen om de olie van een KTM te verversen?Wat je ziet is verkopers BS. Zoek een andere dealer.

#8 ·
Zoeken

Zoek gewoon naar problemen met de BMW 1200GS, maar onthoud dat problemen meer aandacht krijgen dan geen problemen. Ik zit op 52.000 mijl en had eindelijk een probleem. De startmotor ging kapot en werd vervangen onder de verlengde garantie. Zou me $650 met arbeid hebben gekost. Anders TPS vervangen onder garantie. Vrij verdomd betrouwbaar in mijn boek.

#9 ·
Bedankt jongens...Ik heb er een punt van gemaakt om naar elke dealer in de omgeving te gaan en een gevoel te krijgen voor de verschillende merken...Hoe meer ik hoor van echte rijders, hoe meer ik denk dat ik hier op de juiste plek ben. Dit was de eigenaar van de KTM-dealer en hij impliceerde dat de cardanaandrijving de achilleshiel van de GS was... Ik weet nu beter.

#10 ·
Bedankt jongens... Ik heb er een punt van gemaakt om naar elke dealer in de omgeving te gaan en een gevoel te krijgen voor de verschillende merken... Hoe meer ik van echte rijders hoor, hoe meer ik denk dat ik hier op de juiste plek ben. Dit was de eigenaar van de KTM-dealer en hij impliceerde dat de cardanaandrijving de achilleshiel van de GS was... Ik weet nu dat het anders is.
Ik had mijn voorste uni op de mijne bij 340.000 kilometer. Ik denk dat dat niet zo slecht is.Het enige dat ze niet deden, was de fabriek er een te maken die gesmeerd kon worden. Je laat de FD-olie vaak vallen en de splines hebben smeermiddel nodig, dus het had gesmeerd kunnen worden toen dat gedaan was.Ik denk dat het eerlijk is om te zeggen dat de eindoverbrenging/as af en toe faalt en misschien wel de meest voorkomende grote storing is. Verder is de motorfiets vrijwel kogelvrij en supergemakkelijk te onderhouden.Geen dealbreaker, maar het kan op een gegeven moment falen.

#11 ·
Ik haat het om het te zeggen, maar ik denk dat bij al deze high-end fietsen de problemen vaak dealers zijn die geen goed opgeleide technici hebben om eraan te werken. Veel dealers hebben dat wel, maar sommige niet. Een slechte technicus kan een fiets echt verpesten.

#12 ·
Ik heb onlangs uitvoerig gesproken met Simon en Lisa Thomas van 2RidetheWorld. In de afgelopen 14 jaar hebben ze meer dan een half miljoen mijl afgelegd op BMW ADV-motoren. Ik vroeg hen openhartig te vertellen hoe moeilijk het was om onderdelen te vinden en hoe vaak ze het gevoel hadden dat ze ondersteuning nodig hadden die moeilijk te krijgen was. Hun antwoord was dat deze motoren gewoon niet kapot gaan en dat er in veel gevallen, wanneer dingen verslijten, onderdelen van een andere fabrikant net zo goed werken als de BMW-onderdelen - ze noemden specifiek wiellagers als voorbeeld. De clou is dat ze geen enkele andere motorfiets zo zouden vertrouwen als hun 1200GS en 800GS om hen overal ter wereld te brengen. Ik denk dat dat een behoorlijke aanbeveling is voor hoe betrouwbaar de motorfiets is in vergelijking met andere fabrikanten.

Ook rijdt Lisa op een motor met kettingaandrijving, de 800GS. Ze had daar ook geen zorgen over, omdat een motorfietsketting hetzelfde is, ongeacht het merk van de motorfiets waarop hij zich bevindt - overal ter wereld gemakkelijk te vervangen. Uiteraard vereist een cardanaandrijving minder routineonderhoud, maar een borstel, reiniger en smeermiddel nemen niet veel ruimte of gewicht in op een reis. Ik heb met een KLR op de TAT gereden en om de paar dagen de ketting en het luchtfilter onderhouden - geen probleem.

#13 ·
Ik weet van een paar problemen met GS'.
Meestal trekt het oudere rijders aan en er is een bepaalde reputatie over hen.
Je zult merken dat je de motor wilt aanpassen, hetzij omdat je echt offroad wilt gaan (wat 95% niet is) of omdat je wilt dat de jouwe er anders uitziet dan de anderen.
Sommigen willen zelfs Highway Pegs toevoegen, zodat ze echt niet offroad kunnen gaan.
Je krijgt een paar domme opmerkingen over de motor, hoe lelijk en langzaam hij is.... Dan proberen die mensen je te vermijden, als je ze de achterkant van je motor op bochtige wegen laat zien.

Afgezien daarvan, de gebruikelijke problemen waar sommige moderne motorfietsen last van hebben.

(Sommige opmerkingen met een knipoog) :) :)

#14 ·
Ik ken een paar problemen met GS'
Trekt meestal oudere rijders aan en er is een bepaalde reputatie over hen.
Je zult merken dat je de motor wilt aanpassen, ofwel omdat je echt offroad wilt gaan (wat 95% niet is) ofwel omdat je wilt dat de jouwe er anders uitziet dan de anderen.
Sommigen willen zelfs Highway Pegs toevoegen, zodat ze echt niet offroad kunnen gaan
Je krijgt een paar domme opmerkingen over de motor, hoe lelijk en langzaam hij is.... Dan proberen die mensen je te vermijden, als je ze de achterkant van je motor laat zien op bochtige wegen.

Afgezien daarvan, de gebruikelijke problemen waar sommige moderne motorfietsen last van hebben.

(Sommige opmerkingen met een knipoog) :) :
Haha O' man, jij bent een grappige kerel. Ik heb tieten, kun je me melken focker?!

Hey, alleen omdat ik highway pegs heb, wil nog niet zeggen dat ik het niet kan verscheuren in de bochten en offroad kan gaan, goede dag meneer!

lol :grin2::grin2:

Hey, vergeet mijn badass bekerhouder niet, verdomme!

#15 · (Edited)
Welnu, het valt niet te ontkennen dat onze geliefde GS/GSA-motoren lelijk zijn. Maar zoals de meeste mannen weten, is het mooiste meisje in de bar vaak niet degene met wie je weg wilt gaan, en in feite is het meestal degene die niet veel aandacht krijgt, dat als je wat tijd met haar doorbrengt, je zult ontdekken dat ze slim en grappig is en graag een leuke tijd met je wil beleven. De R1200-motoren zijn een beetje zo. Ze hebben een geweldige persoonlijkheid.

Ik denk dat het gevaarlijk zou zijn om deze metafoor veel verder te zetten, dus ik laat het daarbij. Mijn lelijke GS die op de oprit staat en eruitziet als een soort insect:

Image

Als je een mooie motor wilt, ga dan winkelen in de Ducati-winkel voor een Italiaanse schat. Wees gewoon niet berouwvol als je meer tijd besteedt aan het poetsen ervan dan aan het aframmelen over twee paden in het bos ermee.

#26 ·
Welnu, het valt niet te ontkennen dat onze geliefde GS/GSA-motoren lelijk zijn. Maar zoals de meeste jongens weten, is het mooiste meisje in de bar vaak niet degene met wie je weg wilt gaan, en in feite is het meestal degene die niet veel aandacht krijgt, dat als je een beetje tijd met haar doorbrengt, je zult leren dat ze slim en grappig is en graag een leuke tijd met je wil beleven. De R1200-fietsen zijn zo'n beetje zo. Ze hebben een geweldige persoonlijkheid.

Ik denk dat het gevaarlijk zou zijn om deze metafoor veel verder te zetten, dus ik laat het daarbij. Mijn lelijke GS die op de oprit staat en eruitziet als een soort insect:

Image

Als je een mooie motor wilt, ga dan winkelen in de Ducati-winkel voor een Italiaanse schat. Wees gewoon niet berouwvol als je meer tijd besteedt aan het poetsen ervan dan aan het aframmelen over twee sporen in het bos ermee.
Dat is een geweldige analogie!!! Gisteren een slimme en grappige 2018 gekocht. Ik ben al lange tijd op zoek naar een meisje zoals zij. #GreatPersonalityGSA.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

#17 ·
Eerst... Ik heb dit onderwerp doorzocht en kon geen actuele info vinden... Zijn er bekende mechanische problemen met de R 1200 GSA? Ik werd door een KTM-verkoper afgebrand toen ik vroeg wanneer ze over zouden stappen op een cardanaandrijving... Schijnt dat cardanaandrijvingen een roerig verleden hebben?
Ik dacht dat KTM een roerig verleden had.:grin2:

#19 ·
Ik volg het nog steeds en heb de trekker nog niet overgehaald... De AT Honda en de nieuwste Triumph Tiger 1200 hadden mijn aandacht, maar toen, gisteren pas, maakte ik een uitstapje naar de plaatselijke BMW-dealer om de 2018 ralley GSA daar volledig geladen te zien... Naar mijn bescheiden mening wordt er op dit moment geen indrukwekkendere motorfiets gemaakt.

#21 ·
Ik volg het nog steeds en heb de trekker nog niet overgehaald... De AT Honda en de nieuwste Triumph Tiger 1200 hadden mijn aandacht, maar toen, gisteren pas, ga ik naar de lokale Beemer-dealer om de 2018 rally GSA daar volledig geladen te zien staan... Naar mijn bescheiden mening wordt er op dit moment geen indrukwekkendere motorfiets gemaakt.
Rijd ze allemaal en dan weet je zeker welke motorfiets het beste bij je past, dat zijn allemaal geweldige machines.

#24 ·
Voor de goede orde, ik heb net 6.500 kilometer afgelegd met een heleboel verschillende motoren. Alleen de Triumph en KTM hadden problemen. Sterker nog, de KTM had constant problemen lol! De Triumph had alleen maar last van onderdelen die losraakten en eraf vielen elke keer als we in het vuil kwamen.

#25 ·
Voor de goede orde, ik heb net 4.000 mijl gereden met een heleboel verschillende motoren. Alleen de Triumph en KTM hadden problemen. Sterker nog, de KTM had constant problemen lol! De Triumph had alleen problemen met onderdelen die losraakten en eraf vielen elke keer dat we vuil raakten.

:)
Koop de GS en je zult er geen spijt van krijgen. Het is een geweldige alles-in-één motor met 3 jaar garantie en, over het algemeen, een veel betere dealerervaring dan het rijden op een Honda waar de man die aan je motor werkt net daarvoor en net daarna aan een grasmaaier werkte.

De garantie van 3 jaar is een grote factor voor mij.

#27 ·
BWM gebruikt sinds de R32 in 1923 cardanassen - nog geen honderd jaar - dus ik denk dat de jury nog beraadslaagt.

Eerst... Ik heb dit onderwerp doorzocht en kon geen actuele informatie vinden... Zijn er bekende mechanische problemen met de R 1200 GSA? Een KTM-verkoper viel me aan toen ik vroeg wanneer ze over zouden stappen op een cardanaandrijving. Blijkbaar hebben cardanaandrijvingen een bewogen verleden?