De RX-5 is vandaag aangekomen! Hier zijn mijn eerste gedachten:
I
nstall - 10/10
--Installatie duurde minder dan 10 minuten (inclusief verwijdering van de originele cluster). Kon niet eenvoudiger (en mijn vaardigheden zijn op zijn best gemiddeld).
--Installatie is solide - niet minder solide dan de originele (je schroeft een montageplaat op de unit en die monteert dan op de motorfiets, precies zoals de originele unit).
--Bevat ook een afdekking voor de tunnel waar de kabel/connector vandaan komt (deze wordt meestal opgevuld door een stuk van de originele cluster).
--Automatisch de kilometerstand opgevangen - het is niet nodig om die handmatig in te voeren.
--Ik heb nog geen scan uitgevoerd met de GS-911 om te zien of het fouten veroorzaakt heeft.
Eerste indrukken - 8/10 (maar zou moeten verbeteren)
--Ziet er geweldig uit (zie foto). Zeer schoon en afgezien van het KOSO-logo op de unit, zou ik niet weten dat het niet origineel is. Ik heb de originele TFT niet gezien, dus ik kan niet zeggen hoe de look daarmee vergeleken is.
--Bij het inschakelen geeft het me alles wat ik op de originele cluster had, maar dan gemakkelijker te zien.
--Bediening is niet al te moeilijk (Wonderwheel klik is terug en vooruit (enter); trip/info schakelaar is omhoog/omlaag), maar ik begin eraan te wennen. Moet er nog steeds veel over nadenken, maar ik verwacht dat dit gemakkelijker zal worden. Heeft de neiging om me uit mijn Nav VI-scherm te gooien, dus ik moet het touchscreen gebruiken om terug te gaan naar waar ik uit ben gegooid. Nogmaals, ik denk dat ik de nuances zal leren en dat dit geen groot probleem zou moeten zijn.
--Muziek is heel gemakkelijk te gebruiken.
--Navigatie is gemakkelijk te gebruiken, maar geeft je alleen de volgende instructie (geen kaart, geen verkeer, etc.)
Tot slot, hier is een
link naar de volledige handleiding, die je veel meer zal vertellen over de functies en hoe ze werken dan ik op dit moment kan.
Uiteindelijk denk ik dat het een geweldige optie is voor degenen die hun cluster moeten vervangen, of gewoon een willen die er veel moderner uitziet. Functioneel denk ik dat het superieur is aan de originele cluster, maar is het het geld waard? Voor mij wel. YMMV. Ik houd het voorlopig en zal het waarschijnlijk pas terugwisselen als ik de motorfiets verkoop. Ik zal weer commentaar geven na een paar honderd kilometer ermee.