R1200GS Forum banner
1 - 20 of 38 Posts

Radtadride

· Registered
86 Posts
Discussion starter · #1 ·
Het enige wat ik deed was de batterij eruit halen om een ​​druppelladerkabel aan te sluiten… de batterij terugplaatsen en een ritje op de snelweg maken en dit is hoe het eruit ziet. Weet iemand hoe ik dit kan repareren? … Ik heb deze motorfiets net gekregen… het is trouwens een 1200gs uit 2013
Image

Ja, hersenen gefaald, dacht dat het een Camhead was.
Probeer de batterij 10 of 15 minuten los te koppelen en deze vervolgens weer aan te sluiten om te zien of de naalden resetten.

Discussion starter · #5 ·
Ja, hersenen gefaald, dacht dat het een Camhead was.
Probeer de batterij 10 of 15 minuten los te koppelen en sluit hem dan weer aan om te zien of de naalden resetten.
Hahaha het is allemaal goed mijn broer je helpt me en ik waardeer je geduld… Ik heb de batterij losgekoppeld maar niet zo lang misschien 2 of 3 minuten… dit is mijn derde motor van deze dealer geen problemen en ik krijg deze motor en niet eens een week… lol ik zal hem deze keer langer loskoppelen

Lol, ik zal het deze keer langer loskoppelen
Laat ons weten of dat of iets anders werkt. Het is een uniek probleem dat degenen onder ons met vergelijkbare ritten kunnen tegenkomen. Bedankt.

Als alles faalt, zou ik proberen de dealer te proberen en ervoor te zorgen dat ze weten dat dit je derde is. Ze kunnen helpen om de herhaalde zaken te behouden. Succes.

Discussion starter · #7 ·
Laat ons weten of dat of iets anders werkt. Het is een uniek probleem dat degenen onder ons met vergelijkbare ritten kunnen tegenkomen. Bedankt.

Als alles faalt, zou ik de dealer proberen en ervoor zorgen dat ze weten dat dit je derde is. Ze kunnen helpen om de herhaalde zaken te behouden. Succes.
De batterij de hele nacht losgekoppeld, vanmorgen weer aangesloten en zelfs een ritje gemaakt... De motor reed als een kampioen, de snelheidsmeter bewoog nog verder achteruit... De dealer is mijn volgende stop... Ik zal jullie hiervan op de hoogte houden...

Discussion starter · #9 ·
Is het nog steeds SNAFU na het verwijderen van de door u geïnstalleerde tenderkabel?
  • Ja, het doet nog steeds hetzelfde, het rijdt prima, in feite heb ik de Rox-risers afgemaakt zodat ik de stuurstangen meer naar me toe kan brengen en dat werkte wonderen, maar de snelheidsmeter is slechter, dit was net na mijn laatste rit…
    Image

Discussion starter · #11 ·
Sounds like something came loose when you pulled the battery - check all of your wiring connections near the battery / under the seat.
Ik heb het gecontroleerd en opnieuw gecontroleerd. Ik kan niets vinden of een draad die naar het dashboard onder de tank gaat. Er is een positieve aansluiting buiten het batterijcompartiment voor die schroef. Daar is iets dat eruitziet als een beker, ik weet niet wat dat is, maar ik zal nog eens kijken…

Als de naald beweegt zoals het hoort tijdens het rijden, d.w.z. de snelheidsmeter werkt, maar hij heeft gewoon de gekke offset, dan zou ik gokken dat de naald los is geraakt van het draaimechanisme. Dat is meestal te repareren, maar verwacht niet dat de dealer het doet. Ik zou de cluster eruit halen en naar een fatsoenlijke horlogemaker brengen na het verwijderen van de voorkant van plastic, wat op zich al niet triviaal kan zijn. Je kunt de naald van zijn draaipunt trekken en opnieuw plaatsen als je bedreven bent in het werken met zeer delicate mechanismen die weinig kracht vereisen. Het is gemakkelijk om het uurwerk permanent te beschadigen als je te veel kracht uitoefent bij het opnieuw plaatsen van de naald in de nulstand. Of kijk of een snelheidsmeterreparatie/kalibratiebedrijf het voor je kan resetten.

Als hij helemaal niet beweegt of problemen heeft met bewegen, dan kan het uurwerk zelf kapot zijn. Ik denk niet dat het een elektronisch probleem is, aangezien het uurwerk aan beide uiteinden een mechanische stop zou moeten hebben.

Ik heb meters opnieuw opgebouwd en met horloges gewerkt en ik heb nog nooit een uurwerk dit zien doen, behalve wanneer de naald losraakte van het draaimechanisme. De naald zelf heeft een lange zak/huls aan de achterkant die een wrijvingspassing biedt op een dunne staaf die uitsteekt uit het eigenlijke mechanisme dat hem aandrijft. Ze worden meestal niet op hun plaats gelijmd, maar voor een motorfiets zouden ze dat wel kunnen zijn.

Dat gezegd hebbende, ik heb nog nooit een BMW-meter geopend om te zien hoe ze hem aandrijven. De meeste snel bewegende meters gebruiken een ultrafijne spiraalveer om terug te keren naar nul als ze niet onder stroom staan en een harde stop op het mechanisme zelf.

Discussion starter · #14 ·
Als de naald beweegt zoals het hoort tijdens het rijden, dwz de snelheidsmeter werkt, maar hij gewoon de gekke offset heeft, dan zou ik gokken dat de naald los is geraakt van het draaimechanisme. Dat is meestal te repareren, maar verwacht niet dat de dealer het doet. Ik zou het cluster eruit halen en het naar een fatsoenlijke horlogemaker brengen nadat ik de voorkant van plastic heb verwijderd, wat op zich al niet triviaal kan zijn. Je kunt de naald van zijn draaipunt trekken en hem opnieuw plaatsen als je bedreven bent in het werken met zeer delicate mechanismen die weinig kracht vereisen. Het is gemakkelijk om de beweging permanent te beschadigen als je te veel kracht uitoefent bij het opnieuw plaatsen van de naald in de nulstand. Of kijk of een snelheidsmeterreparatie/kalibratieplaats hem voor je kan resetten.

Als hij helemaal niet beweegt of problemen heeft met bewegen, dan kan de beweging zelf kapot zijn. Ik denk niet dat het een elektronisch probleem is, aangezien de beweging aan beide uiteinden een mechanische stop zou moeten hebben.

Ik heb meters opnieuw opgebouwd en met horloges gewerkt en ik heb nog nooit een beweging dit zien doen, behalve wanneer de naald losraakte van het draaimechanisme. De naald zelf heeft een lange zak/huls aan de achterkant die een wrijvingspassing biedt op een dunne staaf die uitsteekt uit het eigenlijke mechanisme dat hem aandrijft. Ze worden meestal niet vastgelijmd, maar voor een motorfiets zouden ze dat wel kunnen zijn.

Dat gezegd hebbende, ik heb nog nooit een BMW-meter geopend om te zien hoe ze hem aandrijven. De meeste snel bewegende meters gebruiken een ultrafijne klokveer om terug te keren naar nul als ze niet onder stroom staan en een harde stop op het mechanisme zelf.
Wow, ik ben net opgeleid en tegelijkertijd meer verdwaald... lol als iemand hier een video van zou hebben, zou ik meer dan blij zijn, want ik hou niet alleen van rijden, maar ik draai ook graag sleutels en leer de ins en outs van motorfietsen... zoals vandaag bijvoorbeeld, het stationair draaien was echt slecht... dus ging ik naar het benzinestation en deed er benzine met een hoger octaangehalte in en het loopt beter, alleen al met die simpele reparatie... nu dat gezegd hebbende, ben ik nerveus om te knoeien met iets dat zo gevoelig is als de meter en het erger te maken... als de dealer het niet kan repareren, gebruik ik gewoon de gps op mijn telefoon totdat ik een nieuw cluster kan plaatsen...

Een paar threads op ADVRider…slecht nieuws is dat het vervangen van de cluster een veelvoorkomende oplossing lijkt te zijn. Ik zou eens kijken wat de dealer te zeggen heeft.

Discussion starter · #16 ·
Een paar threads op ADVRider…slecht nieuws is dat het lijkt alsof clustervervanging een veelvoorkomende oplossing is. Ik zou eens kijken wat de dealer te zeggen heeft.

Ik heb de verkoper van wie ik de motor heb een paar foto's gestuurd en geloof me, ik ga zijn telefoon opblazen want dit is gek. Ik heb een Honda Goldwing ingeruild die perfect in orde was. Ik heb alle onderhoud zelf gedaan, alleen om dit te krijgen en het gaat kapot, nog geen 3 dagen later… dat is gek voor mij…

Ik heb de verkoper van wie ik de fiets heb een paar foto's gestuurd en geloof me, ik ga zijn telefoon opblazen want dit is gek. Ik heb een Honda Goldwing ingeruild die perfect in orde was, ik heb alle onderhoud zelf gedaan, alleen om dit te krijgen en het gaat niet eens 3 dagen later kapot... dat is gek voor mij...
Hoewel hij 10 jaar oud is, zullen ze hopelijk met je samenwerken. Frustrerend dat de ene thread-opmerking was dat er een paar fietsen met dit probleem waren. Ik weet niet zeker of BMW Motorrad zou bijdragen, maar het beste is om bij de dealer te beginnen en indien nodig te escaleren naar BMW Motorrad. Soms verrassen de fabrikanten je met hulp.

Discussion starter · #18 ·
Hoewel het 10 jaar oud is, zullen ze hopelijk met je samenwerken. Frustrerend dat de enige draadcommentaar was dat er een paar motoren met dit probleem waren. Ik weet niet zeker of BMW Motorrad zou bijdragen, maar het beste is om bij de dealer te beginnen en zo nodig te escaleren naar BMW Motorrad. Soms zullen de fabrikanten je verrassen met hulp.
Ik zal het nummer moeten vinden en je hebt gelijk, het is 10+ jaar oud, dus ik kan maar zo gefrustreerd zijn... alles bij elkaar ben ik nog steeds dol op de aankoop, de motor bevalt me elke dag meer, ik zou hetzelfde weer doen... Ik moet er gewoon klaar voor zijn om eraan te sleutelen... bedankt voor je hulp en hopelijk zullen de dealer of BMW Motorrad helpen, zo niet, dan heb ik dit, ik koop gewoon een nieuw cluster en installeer het...

Discussion starter · #19 ·
Hoewel het 10 jaar oud is, zullen ze hopelijk met je samenwerken. Frustrerend dat de ene draadcommentaar was dat er een paar fietsen met dit probleem waren. Ik weet niet zeker of BMW Motorrad zou bijdragen, maar het beste is om bij de dealer te beginnen en, indien nodig, te escaleren naar BMW Motorrad. Soms zullen de fabrikanten je verrassen met hulp.
Ik zag er een paar op eBay voor ongeveer 400,00.

Ik heb de verkoper van wie ik de fiets heb een paar foto's gestuurd en geloof me maar, ik ga zijn telefoon opblazen want dit is gek. Ik heb een Honda Goldwing ingeruild die perfect in orde was, alle onderhoud zelf gedaan, om dit te krijgen en het gaat niet eens 3 dagen later kapot... dat is gek voor mij...
Je hoeft de telefoon van de verkoper niet op te blazen, eisen te stellen of je vijandig op te stellen. Kwam de fiets met garantie? Zo niet, dan ben je overgeleverd aan de genade van de dealer en als je je als een eikel gedraagt, kunnen ze weglopen en moet je het allemaal zelf oplossen. In de meeste gevallen zullen dealers (althans de meer gerenommeerde) proberen met je samen te werken als je hartelijk bent. Dat kan betekenen dat de kosten worden verdeeld of dat onderdelen of arbeid worden vergoed. Maar als de fiets is gekocht zoals hij is, zonder garantie, dan zijn ze je niets verschuldigd.

Wat betreft je GW, wat gebeurt er als ze hem verkopen en 3 dagen later de transmissie ontploft? Zou je ze wat geld teruggeven om de nieuwe eigenaar te helpen?

FWIW is het waarschijnlijk niet zo eenvoudig als het vervangen van het oude dashboard door een goede gebruikte. Het dashboard is gekoppeld aan de ECU van de fiets.

1 - 20 of 38 Posts