R1200GS Forum banner
41 - 46 of 46 Posts
Ik heb de kans gehad om de Chigee de afgelopen week te gebruiken op een langere reis. Ik heb de lettergrootte op mijn telefoon vergroot, waardoor de straatnamen in Google Maps wat groter en gemakkelijker leesbaar werden. De unit werkte goed zonder uitval. Ik vind het fijn om mijn telefoon niet op het stuur te hebben. Het verbruikt wel een stuk meer batterij. De meeste dagen, als ik 6-7 uur reed, zou de telefoon terugvallen naar 50-60%, dus geen probleem. Ik zal de Nav V nog steeds meenemen als back-up.

Ik heb de Chigee AIO-5 unit geprobeerd. Kortom, dit systeem is uitstekend en bijna perfect met een iPhone (CarPlay). Naar mijn mening zwaar gebrekkig met Android / Android Auto. Ik heb een Google Pixel 8 en was niet tevreden met de ervaring en ik ben niet bereid om over te stappen op een iPhone, een nieuw abonnement, een nieuwe provider, alleen maar om de optimale ervaring uit de Chigee te halen.

De Chigee is echter een echt innovatief en goed doordacht product - en de bouwkwaliteit is geweldig. Ik hoop dat ze blijven itereren en verbeteren met betrekking tot Android-integratie.

Ik ben terug bij NAV 6 met mobiele telefoon in jaszak en Cardo audio in mijn helm.

Ik heb de Chigee AIO-5 unit geprobeerd. Kortom, dit systeem is uitstekend en bijna perfect met een iPhone (CarPlay). Naar mijn mening zwaar gebrekkig met Android / Android Auto. Ik heb een Google Pixel 8 en was niet tevreden met de ervaring en ben niet bereid om over te stappen op een iPhone, een nieuw abonnement, een nieuwe provider, alleen maar om de optimale ervaring uit de Chigee te halen.

De Chigee is echter een echt innovatief en goed doordacht product - en de bouwkwaliteit is geweldig. Ik hoop dat ze blijven itereren en verbeteren met betrekking tot Android-integratie.

Ik ben terug naar NAV 6 met mobiele telefoon in jaszak en Cardo audio in mijn helm.
Welke moeilijkheden ervaart u?

Ik heb ook gekeken naar wat ik "telefoonrepeaters" of telefoonspiegelapparaten noem, zoals de Chigee. Ik ben al jaren een fervent Garmin-gebruiker, maar soms is het frustratieniveau met hen enorm hoog. Ik heb net mijn BMW Nav VI ter vervanging opgestuurd vanwege het bekende spookbeeldprobleem op het scherm. Dus besloot ik mijn oude BMW Nav V te updaten en weer in gebruik te nemen op mijn GS1250. Natuurlijk, als ik de kaartupdate probeer uit te voeren met Garmin Express, staat er dat het apparaat een SD-kaart nodig heeft voor meer ruimte. Het HAD AL EEN SD-kaart, maar natuurlijk kan de domme software van Garmin deze niet vinden, hoewel deze prima op mijn pc wordt weergegeven. Ik besteed een uur aan het proberen van alle volkomen waardeloze online suggesties zonder succes en bel uiteindelijk de Garmin Support. De technicus was erg aardig, maar het duurde toch bijna een uur, meerdere resets, opnieuw verbinden, enzovoort, voordat Garmin Express de SD-kaart eindelijk herkende en de kaartupdate voortzette. De Chigee lijkt goed gemaakt, maar ik ben er niet van overtuigd dat ik kaarten moet pre-loaden van waar ik mogelijk naartoe ga, voor het geval er geen bereik is. Ik heb nauwelijks mobiele dekking in de landelijke omgeving waar ik woon. Ik ga het Chigee-apparaat nog een of twee ontwikkelingscycli geven voordat ik er een aanschaf.

Natuurlijk, als ik de kaartupdate probeer uit te voeren met Garmin Express, staat er dat het apparaat een SD-kaart nodig heeft voor meer ruimte. Het HAD AL EEN SD-kaart, maar natuurlijk kan de stomme software van Garmin deze niet vinden, ook al wordt deze prima op mijn pc weergegeven. Ik ben een uur bezig met het proberen van alle volkomen waardeloze online suggesties zonder succes en bel uiteindelijk de Garmin Support. De technicus was erg aardig, maar het duurde toch bijna een uur, meerdere resets, opnieuw verbinden, enzovoort, voordat Garmin Express de SD-kaart eindelijk herkende en de kaartupdate voortzette.
Dus ik zal het kort houden, eerst worden de kaartbestanden groter en verwijderen ze de oude kaartversie niet, dus de interne en SD-opslag raakt vol. Het probleem met Garmin Express is dat het het hele kaartbestand op het apparaat zet. Jaren geleden ben ik overgestapt op het selecteren van de blauwe optieknop en het installeren van het kaartbestand op de computer en vervolgens BaseCamp te gebruiken om de gewenste secties van de kaart naar de NAV te pushen. Ik heb niet heel Noord-Amerika en Mexico nodig als ik een avontuur in de zuidoostelijke staten beleef. Ik verwijder en archiveer ook oude kaarten en tracks naar de computer om opslagruimte vrij te maken.

Ten slotte heb ik met mijn ervaring als computerforensisch onderzoeker geleerd dat, ondanks dat ze er aan de buitenkant hetzelfde uitzien, niet alle USB-kabels hetzelfde zijn. Dit gold ook bij het proberen de Nav op een computer aan te sluiten. Het is niet de NAV. Zoals je al aangaf, is de NAV-verbinding een proces in twee stappen. Eerst de computer en dan de Garmin-programma's. Sommige kabels doen de eerste stap, maar niet de tweede. Wees geduldig, want de tweede verbinding kan 30-60 seconden duren. Ik heb verschillende kabels geprobeerd totdat ik er twee had geĂŻdentificeerd die werkten en toen heb ik ze allebei gemarkeerd, zodat ik een primaire en een back-up had. Ik hoop dat dit nuttig is.

Veilige reis.

Gisteren er een ontvangen. Te regenachtig om te rijden. In de garage lijkt het te werken zoals geadverteerd. Eén ding dat lastig was, is dat het netwerk WiFi-wachtwoord waarmee ik verbinding wilde maken voor de update een ^-symbool bevatte. Het Chigee-toetsenbord had dat symbool niet als optie, dus moest ik het netwerk WiFi-wachtwoord wijzigen. Natuurlijk moesten toen alle apparaten die met het netwerk verbonden waren, hun wachtwoorden bijwerken.

41 - 46 of 46 Posts