R1200GS Forum banner
21 - 40 of 59 Posts
Ik heb een Android-telefoon. De voor de hand liggende vraag is dus: hoeveel kost het? En hoeveel kost de kabel om hem aan de motor te bevestigen? Ik neem aan dat hij aan één kant een USB-stekker heeft om hem op de Android-telefoon aan te sluiten? Daarom haat ik deze eindeloze technologie die steeds kapot gaat. Vlotters deden dat niet.
Neem even de tijd om dit aandachtig te lezen: Het is de moeite waard om de opmerking in de eerste post te vermelden: "Ik raad het niet aan om dit werk te doen, tenzij je redelijk goed bent met mechanica en elektronica, echter."

Je kunt klagen en zeuren over het waardeloze brandstofstripsontwerp zoveel je wilt, maar het zal je motor niet repareren. Je moet dit draadje langzaam en zorgvuldig lezen en beslissen of je de technische vaardigheden en emotionele kracht hebt om het aan te pakken. Zo niet, dan heb je drie opties:
  1. vind een vriend met de vaardigheden en het geduld om je te helpen bij de conversie naar vlotter (dit forum kan niemand in je garage vervangen)
  2. Koop een vervangende brandstofstrip bij een BMW-dealer en hoop dat deze de duur van je eigendomservaring meegaat.
  3. Verkoop de motorfiets zoals hij is en maak een einde aan je pijn en frustratie
Sorry dat ik een beetje kort door de bocht ben, maar je hierover ergeren zal jou of iemand op het forum niet helpen.

Dank u. Ik krijg hoofdpijn van al die dure prijzen in euro's in de link die u me stuurde, dan de verzendkosten erbij optellen en uitzoeken welke adapter de juiste is....blue tooth, black tooth....etc.

Ik neem mechanische dingen op elk moment boven al deze app-onzin. Ik heb een probleem, ik HAAT echt mobiele telefoons.
Ik geloof dat je net zei: “deze brandstofvlotterconversie is niet voor mij”.

Geen schande om soms weg te lopen, we hebben allemaal onze grenzen.

Even stoppen en dit aandachtig lezen: Het is de moeite waard om de opmerking in de eerste post te vermelden: "Ik raad het niet aan om dit werk te doen, tenzij je redelijk goed bent met mechanica en elektronica, echter."

Je kunt zoveel zeuren en klagen over het waardeloze brandstofstripsontwerp als je wilt, maar het zal je motorfiets niet repareren. Je moet deze thread langzaam en zorgvuldig lezen en beslissen of je de technische vaardigheden en emotionele kracht hebt om het aan te pakken. Zo niet, dan heb je drie opties:
  1. vind een vriend met de vaardigheden en het geduld om je te helpen met de conversie naar vlotter (dit forum kan niemand in je garage vervangen)
  2. Koop een vervangende brandstofstrip bij een BMW-dealer en hoop dat deze de duur van je eigendomservaring meegaat.
  3. Verkoop de motorfiets zoals hij is en beëindig je pijn en frustratie
Sorry dat ik een beetje kortaf ben, maar je hierover ergeren zal jou of iemand op het forum niet helpen.
Ik begrijp het.

Ik heb al eerder een handgeschakelde 5-versnellingsbak in een klassieke BMW-auto vervangen en heb veel andere reparaties gedaan. Ik heb nu 25 jaar mijn eigen reparaties gedaan.

Het zijn NIET de elektrische of mechanische dingen die mijn geduld op de proef stellen, het is al deze APP- en telefoondingen die ik, hoe hard ik het ook probeer, niet kan uitstaan. Ik had tot een paar jaar geleden geen mobiele telefoon en ik vond het prima.

Sorry. Ik hoopte dat het iets zou zijn waarbij je de vlotter vervangt, hem kalibreert zonder al deze app...etc.business. Dan, als alles gezegd en gedaan is, klinkt het niet alsof het nauwkeurig is. Bedankt.

Discussion starter · #26 · (Edited)
Uit wat ik heb gelezen, is er geen float conversie die daadwerkelijk werkt en een nauwkeurige meting van het gasniveau geeft.
Ik zou het daar niet mee eens zijn. Ik krijg nauwkeurige metingen die ik elektrisch en mechanisch heb geverifieerd. Vanwege een schijnbaar verschil in tankvorm was het nodig om de vlotterarm voor mijn R1200GSA te buigen, maar hij is nu net zo nauwkeurig als elke vlotter.

Hier is geen magie, de vlotter is een potentiometer die tussen ongeveer 88 en 16 ohm leest en de motorfiets vertaalt dat direct naar een brandstofniveau wanneer de arm op en neer beweegt.

Hallo allemaal en bedankt voor alle tips in deze thread.
Ik heb net mijn R1200GSA (begin 2010) omgebouwd naar float en met instructies van hier en op het ukgser forum en alles werkte prima. Mijn motorfiets mist codering voor "INDUCTIEVE BRANDSTOF SENSOR" maar het lijkt er niet toe te doen. Ik heb net de Thermo Coupler FLS 08 veranderd in "Potentiometer", de pinnen in ZFE omgewisseld en alles werkte. Maar ik moest de sensor opnieuw kalibreren omdat deze slechts 73 ohm aangaf met een lege tank. Dus ik heb de sensor (en gedraaid) op dezelfde manier gehoekt als LosAlamosGS en nu heb ik 88 ohm op volle tank en 4 ohm op leeg. De vlotter vangt de transferslang niet meer zoals in het begin.

Hoi allemaal en bedankt voor alle tips in deze thread.
Ik heb net mijn R1200GSA (begin 2010) omgebouwd naar float en met instructies van
hier en op het ukgser forum en alles werkte geweldig. Mijn motorfiets mist codering voor "INDUCTIVE FUEL SENSOR" maar het lijkt er niet toe te doen. Ik heb net de Thermo Coupler FLS 08 veranderd in "Potentiometer", de pinnen in ZFE omgewisseld en alles werkte. Maar ik moest de sensor opnieuw kalibreren omdat deze slechts 73 ohm aangaf met een lege tank. Dus ik heb de sensor opnieuw gehoekt (en gedraaid) op dezelfde manier als LosAlamosGS deed en nu heb ik 88 ohm op volle tank en 4 ohm op leeg. De vlotter vangt de transferslang niet meer zoals in het begin.
4 ohm op volle tank en 88 ohm op leeg!!

Hallo allemaal, ik ben halverwege met het proberen van deze conversie.

Float is geĂŻnstalleerd, ZFEs verwisseld en de tank is weer op de motorfiets gemonteerd.

Ik heb 5 gallon in de tank gedaan en de motorfiets gestart om te controleren of de brandstofwaarschuwing verdwijnt; geen succes.

Het enige dat ik heb weggelaten, was het niet gebruiken van weerstanden om de foutcode van de brandstofstrip te wissen.

Heeft iemand ervaring met het wissen ervan na het al te hebben gewisseld naar float(?)

Alle hulp wordt zeer gewaardeerd, bedankt!

Bewerkt op 24-6-23: OPGELOST

• Nieuwe brandstofstrip gekocht van BMW → Brandstoffout gewist
  • Brandstof float geĂŻnstalleerd, ZFE pinnen verwisseld en opnieuw geprogrammeerd via MotoScan
  • Bevindingen bevredigend.

Beste experts, Ik heb een K25 2012 R1200GS met een brandstofniveausensorfout A2E9, en heb de potentiometer brandstofniveausensor af fabriek. Tot nu toe heb ik het volgende gecontroleerd en het probleem niet kunnen oplossen. 1. Weerstand brandstofniveausensor 6 tot 76 ohm geen open circuit en getest op de aansluitingen van de brandstofpompdeksel 2. BedradingscontinuĂŻteit van de brandstofniveausensoraansluitingen terug naar ZFE-aansluitingen 21 & 37 3. ContinuĂŻteit getest van de brandstofniveausensoraansluiting met een weerstand van 10 ohm terug naar aansluitingen 21 & 37 = 10 Ohm Motoscan ZFE brandstofniveau ingesteld op potentiometer en niet brandstofstrip Ik geloof dus dat de brandstofniveausensor en de bijbehorende bedrading in orde zijn. Is er nog iets anders dat de ZFE ervan weerhoudt de brandstofniveausensor uit te lezen, is er misschien een instelling in de Motoscan-app-codering? Of kan ik de waarschuwing voor laag brandstofpeil uitschakelen?

Hallo allemaal,

Ik begrijp dat velen van jullie problemen hebben ondervonden met de brandstofstrip en overwogen hebben over te stappen op een vlotter. Ik wil jullie graag een alternatieve oplossing presenteren die we hebben ontwikkeld en die zowel betrouwbaar als voordeliger is dan het origineel.

Persoonlijk heb ik de frustratie ervaren van twee keer zonder brandstof te komen te zitten op mijn K1200s, voordat ik besloot de zaken in eigen handen te nemen.

Om meer te weten te komen over onze oplossing, kun je ons vinden op Google door te zoeken naar "fuelsensortech" (mijn excuses dat ik in mijn eerste bericht geen directe links kan plaatsen).

Ik ben verheugd te kunnen delen dat onze brandstofsensor al in meer dan 500 motoren is geĂŻnstalleerd en we werken momenteel aan een versie die geen kalibratie vereist. Deze functie wordt veel gevraagd door verschillende klanten die geen scanner hebben.

Bedankt voor uw aandacht,

Carlos

Hallo allemaal,

Ik begrijp dat velen van jullie problemen hebben gehad met de brandstofstrip en overwogen hebben over te stappen op een vlotter. Ik wil u graag een alternatieve oplossing presenteren die we hebben ontwikkeld en die zowel betrouwbaar als betaalbaarder is dan het origineel.

Persoonlijk heb ik de frustratie ervaren om twee keer zonder brandstof te komen te zitten op mijn K1200s voordat ik besloot de zaken in eigen handen te nemen.

Om meer te weten te komen over onze oplossing, kunt u ons vinden op Google door te zoeken naar "fuelsensortech" (mijn excuses dat ik in mijn eerste bericht geen directe links kan plaatsen).

Ik ben verheugd te kunnen melden dat onze brandstofsensor al in meer dan 500 motoren is geĂŻnstalleerd en we werken momenteel aan een versie die geen kalibratie vereist. Deze functie wordt zeer gewenst door verschillende klanten die geen scanner hebben.

Carlos
Hoi Carlos,

Ik heb naar je website gekeken. Deze sensor ziet er niet veel anders uit dan die BMW in de tank heeft. En met $150 plus verzendkosten zonder bekende betrouwbaarheid is het naar mijn mening vrij hoog.

Ook heb ik de instructies gelezen en ze zijn niet erg duidelijk, misschien wil je een betere Engelse vertaling krijgen.

Ik zou geĂŻnteresseerd zijn als je er een hebt die geen kalibratie vereist, aangezien ik de scantool niet heb, die redelijk nauwkeurig is voor een goede prijs.

Anders vul ik gewoon mijn tank en ga ik elke keer ongeveer 270 mijl voordat ik weer tank, en maak ik me geen zorgen over de brandstofmeter, dit heeft tot nu toe gewerkt.

Hallo allemaal,

Ik begrijp dat velen van jullie problemen hebben gehad met de brandstofstrip en overwogen hebben over te stappen op een vlotter. Ik wil u graag een alternatieve oplossing presenteren die we hebben ontwikkeld en die zowel betrouwbaar als betaalbaarder is dan het origineel.

Persoonlijk heb ik de frustratie ervaren om twee keer zonder brandstof te komen te zitten op mijn K1200s voordat ik besloot het heft in eigen handen te nemen.

Om meer te weten te komen over onze oplossing, kunt u ons vinden op Google door te zoeken naar "fuelsensortech" (mijn excuses dat ik in mijn eerste bericht geen directe links kan plaatsen).

Ik ben verheugd te kunnen melden dat onze brandstofsensor al in meer dan 500 motoren is geĂŻnstalleerd en we momenteel werken aan een versie die geen kalibratie vereist. Deze functie wordt veel gevraagd door verschillende klanten die geen scanner hebben.

Carlos
Carlos,
Dit product is al eerder op het forum genoemd. Net als BMW Pains zou ik een professionele vertaling van de website aanbevelen om Engelssprekende klanten een comfortabeler gevoel te geven. En uw betalingssite moet in het Engels zijn, wat extreem moeilijk te navigeren is voor iemand. Ik kon niet eens naar de verzendpagina gaan om de verzendkosten te bepalen.

Hoewel de YouTube-video er goed uitziet, raadt de website (in het Engels) nergens aan om ondertiteling/CC in te schakelen en de ondertiteling op Engels in te stellen - een aanbeveling voor u. Ik moet het opnieuw bekijken met de Engelse ondertitels.

Tot slot zou ik een in de VS gevestigde distributeur zoals Ted Porters Beemershop of Beemer Boneyard ten zeerste aanbevelen om uw product te verkopen. Dit voegt extra geloofwaardigheid en comfort toe met betrekking tot garantie en betrouwbaarheid. Als uw betalingspagina niet in het Engels staat, zullen bijna alle Amerikaanse klanten stoppen. De winstmarge die u zou opgeven, zou zichzelf waarschijnlijk terugverdienen met extra verkopen. Hoewel ik graag kleine bedrijven steun, is de realiteit dat niemand op deze site waarschijnlijk een van uw 500 klanten kent. Geloofwaardigheid is moeilijk op te bouwen voor een nieuw product, ik weet zeker dat we een aantal gevestigde leden hebben die bereid zijn een gratis exemplaar te proberen om uw marketinginspanningen te ondersteunen.
—Krons

Hoi Carlos,

Ik heb naar je website gekeken. Deze sensor ziet er niet veel anders uit dan die BMW in de tank heeft. En voor $150 plus verzendkosten zonder bekende betrouwbaarheid is het naar mijn mening vrij hoog.

Ik heb ook de instructies gelezen en ze zijn niet erg duidelijk, misschien wil je een betere Engelse vertaling krijgen.

Ik zou geĂŻnteresseerd zijn als je er een hebt die geen kalibratie vereist, omdat ik de scantool niet heb, die vrij nauwkeurig is voor een goede prijs.

Anders vul ik gewoon mijn tank en ga ik elke keer ongeveer 270 mijl voordat ik weer tank en me geen zorgen maak over de brandstofmeter, dit heeft tot nu toe gewerkt.
Hallo Krons, allereerst bedankt voor je opmerking over het Engels; we zullen hierin verbeteren. Ik ben Argentijns en ik doe mijn best om mijn Engels elke dag te verbeteren.

Ik zal op elk van je punten reageren.

Wat betreft hoe vergelijkbaar de sensor is met het origineel, zou ik beginnen met te zeggen dat dingen die erg op elkaar lijken vaak heel anders blijken te zijn. De originele sensor is volledig passief en is gebouwd met 400 thermokoppels die zijn gesoldeerd op koperen sporen op de printplaat (de thermokoppels en het koper hebben verschillende uitzettingscoëfficiënten). Wanneer deze assemblage wordt blootgesteld aan constante temperatuurvariaties, breken de soldeerverbindingen uiteindelijk (wat sommige mensen tijdelijk oplossen met een bougie). Er zit dus een ontwerpfout in dit aspect.

Onze sensor is, ondanks zijn gelijkenis, compleet anders. In plaats van 400 thermokoppels gebruiken we thermistors en weerstanden. In de capsule zit een microprocessor die het gedrag bewaakt en de gegevens interporeert, waardoor er meer dan 2000 datapunten worden gegenereerd. Dit wordt vervolgens vertaald in een equivalente spanning van wat de originele sensor zou leveren (de ECU van de motorfiets begrijpt dat een originele sensor is geĂŻnstalleerd).

Het gebruik van SMD-thermistors maakt soldeerpads mogelijk die ongeveer 200 keer groter zijn dan de originelen, en er is ook geen verschil in de uitzettingscoëfficiënten.

Bedankt voor je opmerkingen.

Bedankt
Carlos,
Dit product is al eerder op het forum genoemd. Net als BMW Pains zou ik een professionele vertaling van de website aanbevelen om Engelstalige klanten een comfortabeler gevoel te geven.

Hoewel de YouTube-video er goed uitziet, raadt de website (in het Engels) nergens aan om ondertiteling/CC in te schakelen en de ondertiteling op Engels in te stellen - een aanbeveling voor u. Ik moet het opnieuw bekijken met de Engelse ondertitels.

Ten slotte zou ik een in de VS gevestigde distributeur zoals Ted Porters Beemershop of Beemer Boneyard ten zeerste aanbevelen om uw product te verkopen. Dit voegt extra geloofwaardigheid en comfort toe met betrekking tot garantie en betrouwbaarheid. Als uw betalingspagina niet in het Engels is, stoppen bijna alle Amerikaanse klanten. De winstmarge die u zou opgeven, zou zichzelf waarschijnlijk terugverdienen met extra verkopen. Hoewel ik graag kleine bedrijven steun, is de realiteit dat niemand op deze site waarschijnlijk een van uw 500 klanten kent. Geloofwaardigheid is moeilijk op te bouwen met een nieuw product, ik weet zeker dat sommige gevestigde leden bereid zijn om een gratis exemplaar te proberen om uw marketinginspanningen te ondersteunen.
—Krons
voor uw advies, we zullen beide Amerikaanse distributeurs die u noemde bereiken, en we zullen ook werken aan een Engelse versie van de video of in ieder geval de ondertitels! Ik wil ook vermelden dat sommige Amerikaanse distributeurs onze sensor al in de VS gebruiken, zoals:

Motohank in Texas
Rk Parts LLC Miami Fl

Beide met meer dan 10 sensoren!

Bedankt.

Carlos.

U kunt uw product ook op eBay of Amazon verkopen om het voor klanten gemakkelijker te maken en openbaar zichtbare beoordelingen te genereren.

Carlos,
Dit product is al eerder op het forum genoemd. Net als BMW Pains zou ik een professionele vertaling van de website aanbevelen om Engelssprekende klanten een prettiger gevoel te geven. En uw betalingssite moet in het Engels zijn, wat extreem moeilijk te navigeren is voor iemand. Ik kon niet eens naar de verzendpagina gaan om de verzendkosten te bepalen.

Ten slotte zou ik een in de VS gevestigde distributeur zoals Ted Porters Beemershop of Beemer Boneyard ten zeerste aanbevelen om uw product te verkopen. Dit voegt extra geloofwaardigheid en comfort toe met betrekking tot garantie en betrouwbaarheid. Uw betalingspagina die niet in het Engels is, zal bijna alle Amerikaanse klanten tegenhouden. De winstmarge die u zou opgeven, zou zichzelf waarschijnlijk terugverdienen met extra verkopen. Hoewel ik het leuk vind om kleine bedrijven te steunen, is de realiteit dat niemand op deze site waarschijnlijk een van uw 500 klanten kent. Geloofwaardigheid is moeilijk op te bouwen met een nieuw product, ik ben er zeker van dat sommige gevestigde leden bereid zijn om een gratis exemplaar te proberen om uw marketinginspanningen te ondersteunen.
—Krons
Ja, daar ben ik het mee eens.

Voor mij, tenminste, als je er een kunt maken die deze ingewikkelde kalibratie niet vereist waarbij men adapters moet kopen, apps moet installeren met software-upgrades, 911-eenheden moet kopen,....enz. dat zou geweldig zijn. Persoonlijk denk ik dat bedrijven doorslaan met deze eindeloze technologie, waardoor dingen uiteindelijk ingewikkelder en duurder worden om mee om te gaan. Op de lange termijn zijn mechanische dingen betrouwbaarder.

Hoe dan ook, ik verkoop op eBay met een beoordeling van 100% en ik ben gevestigd in Californië. Ik kan uw product voor u dragen en verkopen als u geïnteresseerd bent. Ik verkoop ook of verkocht tot voor kort op Amazon. Zoals Krons zei, zou een soort garantie op betrouwbaarheid moeten worden aangeboden om mensen enige zekerheid te geven. En als sommigen van ons uw product testen, is dat een goed idee.

Proost.

Ja, daar ben ik het mee eens.

Voor mij althans, als je er een kunt maken die deze ingewikkelde kalibratie niet vereist waarbij je adapters moet kopen, apps moet installeren met software-upgrades, 911-eenheden moet kopen,....enz. dat zou geweldig zijn. Persoonlijk denk ik dat bedrijven doorslaan met deze eindeloze technologie, waardoor dingen uiteindelijk ingewikkelder en duurder worden om mee om te gaan. Op de lange termijn zijn mechanische dingen betrouwbaarder.

Hoe dan ook, ik verkoop op ebay met 100% beoordeling en ik ben gevestigd in Californië. Ik kan uw product voor u dragen en verkopen als u geïnteresseerd bent. Ik verkoop ook of verkocht tot voor kort op Amazon. Zoals Krons zei, zou een soort garantie op betrouwbaarheid moeten worden aangeboden om mensen enige zekerheid te geven. En het is een goed idee om een ​​aantal van ons uw product te laten testen.

Proost.
Kalibratie is niet ingewikkeld, integendeel. Het enige wat je doet is na het installeren van de brandstofstrip en voordat je benzine erin doet, een GS911 op de motor aansluiten en naar kalibreren brandstofstrip gaan en erop klikken, klaar. Verlaat de GS911 en koppel hem los. Vul bij met brandstof en rijd. De kalibratie duurt minder lang dan het bijvullen van de tank,

Daarmee is het, hoewel niet ingewikkeld, wel noodzakelijk om de meeste nauwkeurigheid uit welke brandstofstrip dan ook te halen, OEM of aftermarket.

FWIW Ik heb nog nooit een MotoScan-tool gebruikt, dus ik weet niet of het ingewikkelder is.

Kalibratie is noodzakelijk, ongeacht

Hallo. Geweldige informatie over dit onderwerp. Ik zit aan mijn derde brandstofstrip en ga overstappen op vlotter. Weet iemand of je de motorfiets opnieuw kunt programmeren om de vlotter te accepteren met een GS-911-eenheid zodra de bedrading is gewijzigd?

21 - 40 of 59 Posts