R1200GS Forum banner

Ik heb een zekering doorgeblazen.

50K views 12 replies 10 participants last post by  dbeveld  
#1 · (Edited)
Het is me gelukt om de powerlet-zekering (5A volgens de handleiding) op te blazen.

Ik kon in de handleiding geen paragraaf vinden over de locatie van de zekeringkast op de R1200GSA 2009.

Waar bevindt zich de zekeringkast?

Ik heb een 12v compressor aangesloten op powerlet en ik denk dat de 5A zekering die in het boek voor powerlet staat, te klein is voor mijn compressor.

#2 ·
Er is geen fysieke zekering. De ZFE bewaakt het stroomverbruik van de accessoire-aansluiting en schakelt de aansluiting uit - waardoor een virtuele zekering doorbrandt - wanneer de stroom te hoog is. De volgende keer dat u de motor start, heeft u weer stroom naar de aansluiting. Het is zelfs mogelijk dat de ZFE na een bepaalde tijd het stroomverbruik van de aansluiting test door deze zelf in te schakelen... daar ben ik niet zeker van.

#4 ·
Bedankt voor het snelle antwoord Marc.

Ik heb net een Powerlet-connector (vrouwelijk) besteld om in de buurt van de bestaande connector te plaatsen, met een zekering, rechtstreeks op de batterij.
Dat zal het doen, maar om toekomstige problemen met elektrische accessoires te voorkomen, bedraden veel eigenaren van Canbus-motoren een extra zekeringkast rechtstreeks op de batterij, de Centech AP-1 is een geweldige keuze. Ik gebruik een zekering en een relais die van de batterij komen, geactiveerd door de geschakelde stroomdraad naar uw fabrieksaansluiting. Er is veel over geschreven in forums en het is een vrij eenvoudige doe-het-zelfklus. Succes.

#5 ·
Ik heb het gedaan zonder de forums te doorzoeken.

6-weg zekeringkast, 30A relais dat wordt geactiveerd door een rode draad van de canbus connector (contact AAN), 20A interne zekering en nog een 15A zekering vlakbij de batterij.

Ik heb GPS en de nieuwe Powerlet aangesloten. Alles werkt perfect :)

Kosten? Ongeveer 15 $.
Tijd? 2 uur omdat het de eerste keer was
Plezier? Oh ja.:D

#12 ·
Hallo. Is er een kans dat u een foto van uw opstelling zou kunnen delen? Ik heb een 2007 en hoop hetzelfde te kunnen doen als u. Bedankt voor alle hulp!

Ik heb het gedaan zonder de forums te doorzoeken.

6-weg zekeringkast, 30A relais dat wordt geactiveerd door een rode draad van de canbus connector (contact AAN), 20A interne zekering en nog een 15A zekering direct bij de batterij.

Ik heb GPS en de nieuwe Powerlet aangesloten. Alles werkt perfect :)

Kosten? Ongeveer 15 $.
Tijd? 2 uur omdat het de eerste keer was
Plezier? Oh ja.:D

#8 ·
Lees bericht #2, hierboven. Er is geen zekeringkast. Er zijn geen zekeringen om te trekken. (OK, er zijn een paar zekeringen voor extra verlichting in het Adv-model, maar die lichten hebben een aan/uit-schakelaar.)

De koplamp kan worden uitgeschakeld met de magische reeks beschreven op http://www.r1200gs.info/misc/tricks.html (ervan uitgaande dat het nog steeds werkt voor '09-modellen).

Ik weet niet of dat ook het achterlicht uitschakelt. Zo niet, dan kunt u de lamp eruit trekken. Het licht blijft uit tot de volgende keer dat u het contact aanzet. Denk eraan dit elke keer te doen als u de motor start.