R1200GS Forum banner
21 - 40 of 42 Posts
Over het gewicht ben ik het eens - ik denk dat de Ninja 1000SX/Versys 1000 of GSX-S1000GX+/GSX-S1000GT+ het bekijken waard zouden zijn in vergelijking met een FJR.

Levendige discussie.
Ik denk dat je een geval van MBS hebt. Meervoudig fietssyndroom.
Sorry dat ik het zeg, het is ongeneeslijk.

In mijn geval denk ik dat het de sensatie van de achtervolging is. Een nieuwe fiets vinden, dan de opknapbeurt etc.
Gebeurt me de hele tijd.
Veel succes bro.

Mijn fietsbehoeften zijn veranderd naarmate ik ouder ben geworden. Ik rijd al 53 jaar, heb flat track gereden, motocross, enduro's gereden, veel gereisd, etc. Momenteel bezit ik een BMW R1250GS, een KLX300, een Super Tenere en een VStrom 650. Tijdens mijn rijcarrière heb ik 89 verschillende motorfietsen bezeten... sommige van dezelfde motorfietsen meerdere keren, zoals de KLR650, Honda ST 1300, Yamaha Super Tenere en de vroege modellen Honda CB750K/F.

Ik verwacht in de toekomst geen motorfiets te kopen die meer dan 600 lbs weegt, brandstof vóór accessoiregewicht. Mijn BMW GS voelt gewoon enorm aan voor mij en ik zal hem verkopen bij mijn terugkeer over twee weken van de BMWOA National rally in Redmond, OR.
Er is niets mis met de motor... hij past gewoon niet bij mij. Ik verkies mijn Super Tenere boven de GS zonder twijfel. Mijn KLX300 is alleen om mee te rommelen op lage snelheid op lokale binnenwegen.

Mijn huidige favoriete alles-in-één motorfiets is de Suzuki VStrom 650... lichter, lager, comfortabeler en snel genoeg voor mij.

Verrast dat je het gevoel hebt dat de GS enorm is en de S10 beter. Omdat de S10 40 lbs. zwaarder is met het gewicht hoog. Maar de perceptie van elke persoon is anders. Heeft uw GS de sportophanging?

Verbaasd dat je vindt dat de GS enorm is en de S10 beter. aangezien de S10 40 lbs. zwaarder is met het gewicht hoog. Maar de perceptie van iedereen is anders. Heeft je GS de sportophanging?
De GS heeft een standaard hoogte/vering, maar voelt voor mij minder compact aan dan de S10. De S10 draagt het gewicht goed en is iets ruimer voor mij met 6'4" en een binnenbeenlengte van 35". Hij heeft een betere windbescherming dan de GS en zit qua ruimte tussen de GS en de GSA in met de brandstoftank van 6,1 gallon + krijgt tot 10% betere brandstof kilometers. De GS heeft wel pk's! Ik bezat een 2007 GSA en mijn huidige 2022 GS……Ik denk dat ik gewoon geen Duitse motorrijder ben.

Afgelopen zomer, vlak voor een reis naar Oost-Canada, gaf de motor van mijn tot dan toe trouwe '18 GSA de geest met iets meer dan 40.000 mijl op de teller. Ik had een verlengde garantie en uiteindelijk werd de motor na vijf maanden vervangen. Gezien het feit dat ik het beste deel van het motorseizoen zou missen, kocht ik een Ducati Multistrada V4S. Nu ken ik de ware betekenis van Peter Egan's citaat: "...motoren dienen als een soort compensatie voor het verdragen van alles wat veilig en alledaags is in deze wereld, een duim in het oog van de voorzichtigheid. Alle motorfietsen doen dit tot op zekere hoogte, maar Ducati's zijn het beeld op de wervingsposter."

De GSA staat nog steeds in de garage met 493 mijl op de nieuwe motor en, eerlijk gezegd, het is moeilijk geweest voor mij om de kilometers voor de eerste service te verzamelen. Ik heb naar een Ducati Desert X gekeken, maar dat is alles. Mijn vrouw heeft gezegd: "Geen motoren meer." Vrouwen kunnen zo onredelijk zijn.

Mike

Afgelopen zomer, vlak voor een reis naar Oost-Canada, begaf de motor van mijn tot dan toe trouwe '18 GSA het met iets meer dan 40.000 mijl op de teller. Ik had een verlengde garantie en uiteindelijk werd de motor na vijf maanden vervangen. Omdat ik het beste deel van het motorseizoen dreigde te missen, kocht ik een Ducati Multistrada V4S. Nu ken ik de ware betekenis van Peter Egan's citaat: "...motoren dienen als een soort compensatie voor het verdragen van alles wat veilig en alledaags is in deze wereld, een duim in het oog van de voorzichtigheid. Alle motoren doen dit tot op zekere hoogte, maar Ducati's zijn het beeld op de wervingsposter."

De GSA staat nog steeds in de garage met 493 mijl op de nieuwe motor en, eerlijk gezegd, het is moeilijk geweest voor mij om de mijlen voor de eerste service te verzamelen. Ik heb naar een Ducati Desert X gekeken, maar dat is alles. Mijn vrouw heeft gezegd: "Geen motoren meer." Vrouwen kunnen zo onredelijk zijn.

Mike
Als ik mijn vrouw vertel dat ik naar een andere motor kijk of er naar informeer, zal ze me vragen of ze een verlofpasje voor haar werk moet indienen en wanneer we hem gaan ophalen.

Wat je ook doet, maak haar niet boos!:)

Mike
Op het hoogtepunt van de pandemie hadden we om de een of andere reden ruzie en spraken we niet. Ik ben vergeten of ik haar boos heb gemaakt of andersom, maar we waren zo'n 2 of 3 dagen bezig en spraken niet. Eerder die dag vond ik een fiets GS op ongeveer 2 uur rijden van huis, mailde de verkoper en wisselde berichten uit totdat we in de vroege middag een deal sloten. Ik vertelde hem dat ik die avond zou komen om de fiets op te halen. Stak mijn hoofd in het thuiskantoor van mijn vrouw en zei dat ik een fiets had gekocht, ga je mee om hem op te halen? Ze zei ja en een paar minuten later waren we onderweg om de fiets te halen en de ruzie was voorbij.

Grappig, ik kan me de ruzie niet herinneren, maar de fiets was een gele 2005 R1200GS met defecte ABS en de naam van de verkoper was Gustavo. Zijn oprit was lang en smal en onder een steile hoek. De fiets stond aan de rechterkant van de garage geparkeerd. Hij rookte, had een sterke eau de cologne op en leek op een castlid van The Sopranos.

Welnu, ik moet bekennen over mijn bruid van 56 jaar: Toen de motor van mijn GSA dood werd verklaard, klaagde ik bij mijn vrouw over het missen van de aankomende reis. Ze zei: "Waarom neem je niet gewoon een nieuwe motor?" . . . . en nu ken je de rest van het verhaal. (Ik probeer hard om haar niet boos te maken!) Mike

Jouw ervaring, Mike, is de reden waarom ik graag verschillende motoren probeer. Ik geniet nog steeds van mijn GSA als een oude, comfortabele paar schoenen, maar overstappen op mijn Versys en DRZ is altijd een leuke afwisseling. Ze hebben elk een unieke persoonlijkheid. Goed om opties te hebben en ik ben blij dat Iowa slechts $15/jaar kost om een motor te registreren en de verzekering is ook redelijk.

Als ik MBS heb, betaalt mijn ziektekostenverzekering dan voor mijn motorfietsen?
Hier is het probleem. Ze betalen het niet meteen, eerst doen ze een topische zalf, dan een oraal medicijn, dan een poliklinische operatie. Alles in de hoop je te verslijten voordat ze de motor betalen.
🤣

Laat me plaatsnemen in de therapie stoel van het forum...

Ik houd een motorfiets zelden langer dan 2 jaar. Ik heb geweldige sportmotoren gehad, prachtige tourmotoren (Goldwing, K1600), perfecte woon-werkverkeer motoren (ST1300), adventure motoren (KTM 1290 SA, R1200 GS LC). Zonder goede reden, op een gegeven moment tijdens het bezit van een motorfiets krijg ik de kriebels voor een andere, vaak al na een jaar bezit.

Op dit moment heb ik een 2015 GS LC waar ik van hou, ik heb hem al een jaar, heb er behoorlijk wat tijd aan besteed om hem precies zo te maken als ik hem wil, geleerd hoe ik alle verschillende onderhoudstaken moet uitvoeren (klepspeling, olie, cardanas, etc.). Het viel me op een avond deze week dat ik wat tijd over had en aan de motor kon werken, maar ik had letterlijk niets te doen eraan/ermee, hij is klaar en klaar om te rijden.

Ik rijd elke dag op mijn motor, het is mijn belangrijkste vervoermiddel van en naar mijn werk (dank u California weather), dus ik rijd meer dan de meesten. Om welke reden dan ook begint de jeuk. Geen idee waarom, ik ben super blij met de motor, hij doet alles wat ik wil (on- en offroad), loopt perfect (dankzij de uren die ik eraan heb besteed). Ik vraag me af of ik het proces leuk vind om een nieuwe motor te krijgen, hem te leren kennen, eraan te werken, hem te maken wat ik wil, en als dat klaar is... ga ik door naar de volgende. Wat me hier vreemd lijkt, is dat dit patroon uniek is in mijn leven, ik doe dit met niets anders, alleen met motoren. :)

Ik zou graag die man willen zijn die een motor 20 jaar lang houdt, ik zie jullie de hele tijd! Wat is het geheim?? Ben ik de enige met deze zwervende blik als het om motoren gaat? :)
Dat heb ik met vrouwen gedaan, vaak uit verveling. :)

Na het bezit van een LT, GSA, RT en een K1600 GT. Kan ik dit zeggen:

De RT die ik nog steeds bezit is een motor uit 1999. Het is verreweg de meest betrouwbare BMW die ik heb gehad. De GT is een raket, maar ik kan hem misschien maar even houden, de schokdempers reviseren en hem verkopen. Wat ik niet leuk vind, is alle technologie op die motor die onbetrouwbaar is.

De GSA had het bekende probleem met de brandstofmeter. Hij is een keer vervangen door de dealer en daarna opnieuw, hij faalde. Dus ik heb hem verkocht. Geweldige motor verder.

De LT is een geweldige motor, maar hij is erg zwaar. Ik heb hem vaak laten vallen. Hij had het bekende probleem met de achterwielaandrijving.

Dus van allemaal ben ik steeds meer geneigd om gewoon de oude RT uit 1999 te houden. Geen problemen, alles werkt erop, minimaal benodigde onderhoud. Loopt en rijdt geweldig.

Zou graag willen horen wat anderen denken.

Ik heb de neiging om elke 4 jaar een nieuwe motor te kopen, en nu heb ik net een zeer ongerepte 2017.5 R1200GS in Lupine Blue aangeschaft. Ik heb altijd al een GS gewild en heb het mijn vriend verteld toen hij de zijne verkocht... ik krijg de eerste kans. Nou, ze staat nu in mijn garage en ik heb mijn 2020 Yamaha Tracer 900 GT op dat bijbehorende forum geplaatst en zal hem ook hier plaatsen. DAT is tot nu toe mijn favoriete motorfiets geweest en ik ben er nog steeds dol op, maar Mama zegt dat ik geen 2 motoren kan hebben, plus ik zou met 2 motoren niet beide auto's in de garage kunnen krijgen. Die Yamaha is doodbetrouwbaar geweest, maakt prachtige motorgeluiden en is SNEL en soepel. Ik ben echter enthousiast over mijn GS en hoop oprecht dat hij me vele leuke en betrouwbare kilometers en glimlachen door de jaren heen zal bezorgen.

In drie jaar tijd heb ik drie motoren gehad...Ik heb een gebruikte Ducati Desert Sled gekocht. Luchtgekoelde 800cc L-twin, 2-kleps. Low tech maar leuk om te rijden... een beetje hooligan. Maar te klein voor mijn 6-3 frame. Zeer betrouwbaar maar vreselijke achtervering offroad. Ik heb hem ingeruild voor Suzuki's nieuwe 800DE adventure motor. Nieuwe motor is echt goed en het is veel motor voor het geld. Maar miste tubeless banden, cruise en zeer weinig aftermarket support op dat moment. Suzuki heeft geweldig werk geleverd op deze motor. Ik heb hem ingeruild voor een 2017 R1200 GS Exclusive. Geweldig voor mijn lengte en heeft alle ontbrekende dingen die ik wilde. Houden!

Uw ervaring Mike is de reden waarom ik graag verschillende motoren probeer. Ik geniet nog steeds van mijn GSA als een oude, comfortabele paar schoenen, maar overstappen op mijn Versys en DRZ is altijd een leuke afwisseling. Ze hebben elk een unieke persoonlijkheid. Goed om opties te hebben en ik ben blij dat Iowa slechts $15/jaar kost om een motor te registreren en de verzekering is ook redelijk.
$15 per jaar om een motor te registreren? Mag ik alsjeblieft bij u komen wonen zodat ik de mijne in Iowa kan registreren?

Afgelopen zomer, vlak voor een reis naar Oost-Canada, gaf de motor van mijn tot dan toe betrouwbare '18 GSA de geest met iets meer dan 40.000 mijl op de teller. Ik had een verlengde garantie en uiteindelijk werd de motor na vijf maanden vervangen. Omdat ik het beste deel van het motorseizoen dreigde te missen, kocht ik een Ducati Multistrada V4S. Nu ken ik de ware betekenis van Peter Egan's citaat: "...motoren dienen als een soort compensatie voor het verdragen van alles wat veilig en alledaags is in deze wereld, een duim in het oog van de voorzichtigheid. Alle motoren doen dit tot op zekere hoogte, maar Ducati's zijn het beeld op de wervingsposter."

De GSA staat nog steeds in de garage met 493 mijl op de nieuwe motor en, eerlijk gezegd, het is moeilijk geweest voor mij om de kilometers voor de eerste service te verzamelen. Ik heb naar een Ducati Desert X gekeken, maar dat is alles. Mijn vrouw heeft gezegd: "Geen motoren meer." Vrouwen kunnen zo onredelijk zijn.

Mike
Ik wil graag meer weten over het falen van uw motor bij die lage kilometerstand... en waarom?

21 - 40 of 42 Posts