Mag ik plaatsnemen in de therapie stoel van het forum... Ik houd een motorfiets zelden langer dan 2 jaar. Ik heb geweldige sportmotoren gehad, prachtige tourmotoren (Goldwing, K1600), perfecte woon-werk motoren (ST1300), avontuur motoren (KTM 1290 SA, R1200 GS LC). Zonder enige goede reden, krijg ik op een gegeven moment tijdens het bezit van een motorfiets de kriebels voor een andere, vaak al na een jaar. Op dit moment heb ik een 2015 GS LC waar ik van hou, ik heb hem al een jaar, heb er behoorlijk wat tijd aan besteed om hem precies zo te maken als ik hem wil, en geleerd hoe ik alle verschillende onderhoudstaken moet uitvoeren (klepspeling, olie, cardanas, etc.). Het viel me op een avond deze week dat ik wat tijd over had en aan de motor kon werken, maar ik had letterlijk niets eraan/ermee te doen, hij is klaar en klaar om te rijden. Ik rijd elke dag op mijn motor, het is mijn belangrijkste vervoermiddel van en naar mijn werk (dank u California weather), dus ik rijd meer dan de meesten. Om wat voor reden dan ook begint de jeuk. Geen idee waarom, ik ben super blij met de motor, hij doet alles wat ik wil (on- en offroad), loopt perfect (dankzij de uren die ik eraan heb besteed). Ik vraag me af of ik het proces leuk vind om een nieuwe motor te krijgen, hem te leren kennen, eraan te werken, hem te maken wat ik wil, en als dat klaar is... ben ik aan de volgende toe. Wat me hier vreemd lijkt, is dat dit patroon uniek is in mijn leven, ik doe dit met niets anders, alleen met motoren.
Ik zou graag die man willen zijn die een motor 20 jaar lang houdt, ik zie jullie de hele tijd! Wat is het geheim?? Ben ik de enige met deze zwervende blik als het om motoren gaat?