R1200GS Forum banner
81 - 100 of 176 Posts
Ik heb ervoor gekozen om de road 6's te nemen, ondanks wat ik hier las en ik vind ze geweldig. De enige keer dat hij een beetje naar links helt, is wanneer de cruise control aan staat en ik de handvatten helemaal niet vasthoud, maar de anakee adventures deden hetzelfde, niet extreem, maar genoeg zodat ik niet kan rijden zonder minstens 1 vinger op de handvatten te leggen. Bochten: geweldig, grip: geweldig, geluid: zoveel beter dan de anakee adventure. Als er een productieprobleem was, heb ik het niet op mijn set. Productiedatum is 0423. Ik neem de motor volgende week maandag mee voor een trackday, ik zal mijn bericht updaten hoe ze zich hebben gehouden.

Ik heb ervoor gekozen om de road 6's te nemen, ondanks wat ik hier las en ik vind ze geweldig. De enige keer dat hij een beetje naar links leunt, is wanneer ik de cruise control gebruik en helemaal de handvatten niet vasthoud, maar de anakee adventures deden hetzelfde, niet extreem, maar genoeg zodat ik niet kan rijden zonder minstens 1 vinger op de handvatten te leggen. Bochtenwerk: geweldig, grip: geweldig, geluid: zoveel beter dan de anakee adventure. Als er een productieprobleem was, heb ik het niet op mijn set. Productiedatum is 0423. Ik neem de motor volgende week maandag mee voor een trackday, ik zal mijn bericht updaten over hoe ze zich hebben gehouden.
Je leert elke dag iets.

Ik heb nog nooit een motor/banden gehad die beide handen nodig hadden om te voorkomen dat hij naar de ene of de andere kant trok.

Hetzelfde probleem met mijn motor: nieuwe Road 6 gemonteerd en een zeer sterke trek naar links. Getest met cruise control op verschillende snelheden, hetzelfde resultaat. Ik moet de motorfiets in evenwicht brengen door mijn hele lichaam naar rechts te bewegen, volledig buiten de zitting, hoofd uitgelijnd met de rechterspiegel. Zonder cruise control, met motorrem, is de beweging naar links nog heftiger: hij verandert langzaam van richting naar links (in de eerste 3 meter) en begint dan volledig krachtig naar links te leunen en heeft snelle correctie nodig om tegemoetkomend verkeer te vermijden. Ik ging terug naar de garage en controleerde de uitlijning van de vorken/wielen, balanceerde de banden opnieuw, allemaal met hetzelfde resultaat: sterke trek naar links. Ik heb zelfs de oude banden teruggeplaatst en de motor was in orde. De Michelin-dealer hield vol dat het probleem met de motorfiets was (10.000 km, geen off-road, perfecte staat, bijna 2 jaar oud), dus ging ik naar een andere garage, met dezelfde resultaten, alleen ouder en moe om hetzelfde resultaat te krijgen na verschillende pogingen. Ik heb een nieuw paar Pirelli Scorpion Trail 2 gemonteerd en, als bij toverslag, was alles in orde. De Michelin-dealer beweert nog steeds dat het een probleem met de motorfiets is (of de montage van de banden, hij draait in cirkels) en ik zal de band naar Michelin sturen voor technische evaluatie (ze hadden hier veel informatie voor nodig) in de hoop dat ik mijn geld in de verre toekomst terugkrijg. De voorste dot is 0323 en de achterste dot is 4522. Ik kan gemakkelijk begrijpen dat een fabricageproces geen nul defecten kan opleveren, maar het negeren van feedback van klanten en het constant de motorfiets of de garage de schuld geven, is moeilijk te slikken. Er is ook een gebrek aan transparantie met betrekking tot de procedure voor technische expertise die ze zullen uitvoeren (vrij zeker dat er al een negatief resultaat is opgeschreven), terwijl ik kopieën van het VIN-nummer, foto's van de motorfiets (met zichtbare kentekenplaat), kopieën van facturen en foto's van de banden nodig had. Ik ben al 3 weken kwijt aan rijden, wat(!) geld (banden + facturen van de garage), veel tijd, maar ik ga verder (nu kan ik het doen zonder naar links te leunen) en ik zal Bibendum in de toekomst vermijden. Caveat emptor! Kopers, wees gewaarschuwd!

Discussion starter · #86 ·
Zelfde probleem voor mijn motor: nieuwe Road 6 gemonteerd en een zeer sterke trek naar links. Geprobeerd met cruise control op verschillende snelheden, hetzelfde resultaat. Ik moet de motorfiets in evenwicht brengen door mijn hele lichaam naar rechts te bewegen, volledig buiten de zitting, hoofd uitgelijnd met de rechterspiegel. Zonder cruise control, met motorrem, is de beweging naar links nog heftiger: hij verandert langzaam van richting naar links (in de eerste 3 meter) en begint dan volledig krachtig naar links te leunen en heeft snelle correctie nodig om tegemoetkomend verkeer te vermijden. Ik ging terug naar de winkel en controleerde de uitlijning van de vorken/wielen, balanceerde de banden opnieuw, allemaal met hetzelfde resultaat: sterke trek naar links. Ik heb zelfs de oude banden teruggeplaatst en de motor was in orde. Michelin-dealer stond erop dat het probleem met de motorfiets was (10.000 km, geen off-road, perfecte staat, bijna 2 jaar oud), dus ging ik naar een andere winkel, met dezelfde resultaten, alleen ouder en moe om hetzelfde resultaat te krijgen na verschillende pogingen. Ik heb een nieuw paar Pirelli Scorpion Trail 2 gemonteerd en, als bij toverslag, was alles in orde. Michelin-dealer beweert nog steeds dat het een probleem met de motorfiets is (of de montage van de banden, hij draait in cirkels) en ik zal de band naar Michelin sturen voor technische evaluatie (ze hadden hier veel informatie voor nodig) in de hoop dat ik mijn geld in de verre toekomst terugkrijg. De voorste dot is 0323 en de achterste dot is 4522. Ik kan gemakkelijk begrijpen dat een fabricageproces geen nul defecten kan opleveren, maar het negeren van feedback van een klant en het constant de motorfiets of de winkel de schuld geven, is moeilijk te slikken. Er is ook een gebrek aan transparantie in termen van de procedure voor technische expertise die ze zullen uitvoeren (vrij zeker dat er al een negatief resultaat is opgeschreven), terwijl ik kopieën van het VIN-nummer, foto's van de motorfiets (met kenteken zichtbaar), kopieën van facturen en foto's van banden nodig had. Ik ben al 3 weken aan het rijden kwijt, wat (!) geld (banden + winkel facturen), veel tijd, maar ik ga verder (nu kan ik het doen zonder naar links te leunen) en ik zal Bibendum in de toekomst vermijden. Caveat emptor! Kopers, wees gewaarschuwd!
Je hebt hetzelfde proces doorlopen als ik. Ik heb de verwachtingen opgegeven dat Michelin de zaken zal oplossen. Op dit moment zit ik op oude Michelin Anakee zonder problemen en heb Scorpion Trail 2 besteld.
Ik ben klaar met Michellin, auto's of motoren, hun banden zullen nooit meer mijn geld zien.
In jouw geval hebben ze tenminste om een paar dingen gevraagd om de klacht te evalueren. In mijn geval hebben ze mij en de winkel die de banden heeft gemonteerd, volledig genegeerd.

Zelfde probleem voor mijn motor: nieuwe Road 6 gemonteerd en een zeer sterke trek naar links. Geprobeerd met cruise control op verschillende snelheden, hetzelfde resultaat. Ik moet de motorfiets in evenwicht brengen door mijn hele lichaam naar rechts te bewegen, volledig buiten de zitting, hoofd uitgelijnd met de rechterspiegel. Zonder cruise control, met motorrem, is de beweging naar links nog heftiger: hij verandert langzaam van richting naar links (in de eerste 3 meter) en begint dan volledig krachtig naar links te leunen en heeft snelle correctie nodig om tegemoetkomend verkeer te vermijden. Ik ging terug naar de winkel en controleerde de uitlijning van de vorken/wielen, balanceerde de banden opnieuw, allemaal met hetzelfde resultaat: sterke trek naar links. Ik heb zelfs de oude banden teruggeplaatst en de motor was in orde. Michelin-dealer stond erop dat het probleem met de motorfiets was (10.000 km, geen off-road, perfecte staat, bijna 2 jaar oud), dus ging ik naar een andere winkel, met dezelfde resultaten, alleen ouder en moe om hetzelfde resultaat te krijgen na verschillende pogingen. Ik heb een nieuw paar Pirelli Scorpion Trail 2 gemonteerd en, als bij toverslag, was alles in orde. Michelin-dealer beweert nog steeds dat het een probleem met de motorfiets is (of de montage van de banden, hij draait in cirkels) en ik zal de band naar Michelin sturen voor technische evaluatie (ze hadden hier veel informatie voor nodig) in de hoop dat ik mijn geld in de verre toekomst terugkrijg. De voorste dot is 0323 en de achterste dot is 4522. Ik kan gemakkelijk begrijpen dat een fabricageproces geen nul defecten kan opleveren, maar het negeren van feedback van een klant en het constant de motorfiets of de winkel de schuld geven, is moeilijk te slikken. Er is ook een gebrek aan transparantie in termen van de procedure voor technische expertise die ze zullen uitvoeren (vrij zeker dat er al een negatief resultaat is geschreven) terwijl ik kopieën van VIN, foto van de motorfiets (met kenteken zichtbaar), kopieën van facturen en foto's van banden nodig had. Ik ben al 3 weken rijden, wat (!) geld (banden + winkel facturen), veel tijd kwijt, maar ik ga verder (nu kan ik het doen zonder naar links te leunen) en ik zal Bibendum voor de toekomst vermijden. Caveat emptor! Kopers, wees gewaarschuwd!
Het lijkt erop dat je banden hebt die zijn geproduceerd in november '22 en maart '23. Het probleem, zoals beschreven in deze thread, lijkt dus nog steeds een actueel probleem te zijn.

Ofwel krijgt Michelin geen informatie van hun dealers, of ze geven er gewoon niet om. Ze zijn duidelijk onwetend over de forums die dit probleem bespreken of, nogmaals, ze geven er gewoon niet om.

Bedankt voor de tijd die je hebt genomen om een ​​verslag te maken.

Discussion starter · #88 ·
Het lijkt erop dat je banden hebt die zijn geproduceerd in november '22 en maart '23. Het probleem, zoals beschreven in deze thread, lijkt dus nog steeds een actueel probleem te zijn.

Ofwel Michelin krijgt geen informatie van hun dealers, of ze kunnen er gewoon niet om geven. Ze zijn duidelijk niet op de hoogte van de forums die dit probleem bespreken, of nogmaals, het kan ze gewoon niet schelen.

Bedankt voor het nemen van de tijd om een ​​verslag te schrijven.
Ik schreef naar Michelin Portugal en Michelin Frankrijk. De bandenwinkel die mijn banden monteerde, deed hetzelfde. Het is 7 maanden geleden en ze negeren het gewoon. Ze weten dus van het probleem.
Ik bezocht veel andere motorforums, veel verschillende merken en zag dat er veel mensen zijn die officieel een klacht hebben ingediend bij Michelin en geen antwoord hebben gekregen.

2 maanden geleden heb ik mijn Michelin Anakee's verwijderd die bij de (nieuwe) motorfiets zaten. Ik vond die banden wel goed, maar kon het lawaai van de voorkant gewoon niet verdragen. Dus besloot ik te gaan voor een model dat ik erg leuk vond. Op mijn vorige motoren gebruikte ik altijd Michelin Road (Pilot) 2, 3, 4 en 5. Omdat ik daar altijd blij mee was, heb ik gekozen voor Michelin Road 6.
De eerste indruk was geweldig. Op weg uit de garage waar ze werden gemonteerd, was de voorkant doodstil. Het voelde zo goed. Een paar dagen later, op de snelweg, ging ik over de 150 km/u (93 mph) en de achterkant begon te "dansen". Het slingerde van links naar rechts naar links. Ik verminderde de snelheid en het was oké. Ik ging weer omhoog en het slingeren begon opnieuw. Ik ging nog meer snelheid en het was er nog steeds. Dus ik ging naar een andere snelweg met een nieuwer wegdek. Nog steeds hetzelfde... Probeerde een 3e snelweg, weer een ander wegdek, nog steeds hetzelfde. Ik was niet blij. Op dat moment dacht ik dat de banden nieuw waren en wat tijd nodig hadden, aangezien eerdere modellen van die band altijd geweldig waren op mijn motoren.
2-3 dagen later, gewoon voor de lol, liet ik mijn stuur los en de motorfiets slingerde heftig naar links. Een paar keer geprobeerd met verschillende snelheden, het draaide nog steeds naar links... veel. Ging terug naar de dealer die die banden had gemonteerd en hij deed de hele procedure van de uitlijning van de voorvork. Het was net iets beter, maar niet opgelost en nog steeds gevaarlijk.
Nu, 2 maanden later en 1500 mijl meer, is er niets veranderd. Alle problemen zijn er nog steeds.
Ik heb gezocht in honderden forums voor verschillende motoren en veel rijders ondervonden dezelfde problemen met Road 6 op hun motoren (niet BMW). Ze zeggen dat het geen slechte batch is. De band is verkeerd.
Ik ben geschokt. Die banden waren duur en ik kon zweren bij de kwaliteit van de vorige modellen.
Wat is dit in godsnaam??????
Dus, ik zal ze de winter doorhouden en in de lente op zoek gaan naar nieuwe banden. Ik zal moeten zoeken naar de beste 100% wegband voor mijn motor. Ik wil goede grip en ik geef niet om de duurzaamheid, want plakkerige banden gaan niet lang mee en dat zijn de banden die ik wil.
Op de originele banden had ik geen van de hierboven beschreven problemen.
Zwaar verdiend geld weggegooid.
Ik heb dezelfde banden op mijn 2020 GSA en ben er dol op, geen problemen. Sorry dat je ze niet leuk vindt.

Zelfde probleem voor mijn motor: nieuwe Road 6 gemonteerd en een zeer sterke trek naar links…
Einde van de saga:
Ik heb geen reactie van Michelin. De dealer was echter meer dan behulpzaam en heeft me de volledige terugbetaling gegeven, zonder verplichtingen van mijn kant! Ik zal zeker weer bij hen kopen (geen Bibendum-merken) omdat ze hun kant van het probleem zorgvuldig hebben opgelost. Ik hoop echt dat anderen meer geluk zullen hebben met Road 6. Bedankt allemaal voor de steun en het bieden van een plek om te luchten (tenminste)!

Discussion starter · #91 ·
Einde van de saga:
Ik heb geen reactie van Michelin. De dealer was echter meer dan behulpzaam en heeft me de volledige vergoeding gegeven, zonder verplichtingen van mijn kant! Ik zal zeker weer bij hen kopen (geen Bibendum-merken) omdat ze hun kant van het probleem zorgvuldig hebben opgelost. Ik hoop echt dat anderen meer geluk zullen hebben met Road 6. Bedankt allemaal voor de steun en het bieden van een plek om stoom af te blazen (tenminste)!
Mijn geval was hetzelfde, geen reactie na verschillende contacten met verschillende vertegenwoordigers van Michalin (fabriek inbegrepen). Ik ben voorgoed klaar met Michelin.

Ik heb ook een set Pirelli Trail Attack II's op mijn 12 GS. Zeer tevreden met deze banden. Rijden geweldig, zijn erg stil en gezien het feit dat de kust- en kustbergwegen van Noord-Californië zelden recht zijn, is 8 K kilometer goed. Als bonus rijdt de motor in wezen hetzelfde met versleten banden als toen ze nieuw waren. Off-road blijf ik bij harde grond. Ik ben bijna klaar om mijn volgende set te kopen. Als de prijsstijgingen maar zouden vertragen of omkeren. Ach ja!
Trail Attack II zijn Continental, geen Pirelli.

Mijn volgende set wordt Scorpion Trail 2
Ik heb vandaag een nieuwe achterband Conti Trail Attack 3 gemonteerd. De oude heeft nog profiel, maar wordt vierkant en ik heb een nieuwe bandenwisselaar die ik wilde uitproberen. Ik ben dol op TA3, maar de Scorpions klinken ook goed. Misschien de volgende keer? Ik heb een vriend die Michelin PR6 gebruikt. Tot nu toe is hij tevreden, maar ik denk dat ze een kwaliteitsprobleem hebben dat moet worden opgelost. Ze moeten hun gebak neerleggen en weer aan het werk gaan! Ze zijn het toonaangevende bandenmerk met veel te verliezen. Ook ik ben klaar met ze als ze claims als deze niet honoreren en ze niet serieus nemen. Bosjo is een goede rijder en weet waar hij het over heeft. Ze moeten luisteren, want ik luister.

• Like
Reactions: Rick92040

Ofwel Michelin krijgt geen informatie van hun dealers, of ze kunnen er gewoon niet om geven. Ze zijn duidelijk niet op de hoogte van de forums die dit probleem bespreken, of nogmaals, het kan ze gewoon niet schelen.

Bedankt voor het nemen van de tijd om een ​​verslag te maken.
Ik denk dat het misschien tijd is om de NHTSA en enkele van de andere overheidsinstanties voor verkeersveiligheid over de hele wereld te bellen. Ik heb er een hekel aan om het te doen, maar als ze je negeren, welke keuze heb je dan? Het lijkt erop dat claims hier redelijk goed gedocumenteerd zijn.

Hallo, ik woon in België en heb nu mijn tweede paar road 6 op mijn gs1200 (2018). Doe tussen de 20000 en 25000 km / jaar (meestal op reis naar de Alpen / Pyreneeën (Oostenrijk / Frankrijk / Spanje)). Naar mijn mening is het een zeer goede band in regenachtige omstandigheden en meer dan oké voor bochten in droge omstandigheden. Gaat minstens 1000 km langer mee dan de Trail Road 5. Maar inderdaad, beide road 6 sets (vorige en huidige) trekken naar links bij het loslaten van het stuur. Dus ik moet een vinger op het stuur houden. Heb geen probleem bij 150 km/u. Ik had dat probleem niet met de Pirelli scorpion trail MAAR ik had het wel, zij het niet zo erg, met de Michelin Road 5. Gesproken met de BMW dealer en bij de volgende onderhoudsbeurt gaan ze het controleren (balanceren en controleren of de bandenspanningssensor in het voorwiel dit kan veroorzaken). Extra info: twee jongens in onze MC op KTM en GS1250 hadden ook de road 6. Geen probleem met naar links trekken. (maar ze zullen ze niet meer gebruiken omdat ze denken dat de grip niet zo goed is als de pirellis). Weet niet wat mijn volgende band zal zijn. Groeten

Hoi, ik woon in België en heb nu mijn tweede paar road 6 op mijn gs1200 (2018).
Doe tussen de 20000 en 25000 km / jaar (meestal op reis naar de Alpen / Pyreneeën (Oostenrijk / Frankrijk / Spanje))
Naar mijn mening is het een zeer goede band in regenachtige omstandigheden en meer dan oké voor bochten in droge omstandigheden. Gaat minstens 1000 km langer mee dan de Trail Road 5
Maar inderdaad, beide road 6 sets (vorige en huidige) trekken naar links bij het loslaten van het stuur. Dus ik moet een vinger op het stuur houden.
Geen probleem bij 150 km/u
Ik had dat probleem niet met de Pirelli scorpion trail MAAR ik had het wel, zij het niet zo veel, met de Michelin Road 5.
Gesproken met BMW dealer en bij het volgende onderhoud gaan ze het controleren (balanceren en controleren of de bandenspanningssensor in het voorwiel dit kan veroorzaken)
Extra info: twee jongens in onze MC op KTM en GS1250 hadden ook de road 6. Geen probleem met trekken naar links. (maar ze zullen ze niet meer gebruiken omdat ze denken dat de grip niet zo goed is als de pirellis)
Weet niet wat mijn volgende band zal zijn.
Groeten
Dunlop Roadsmart 4, ConiTrailAttack 3 zijn beide uitstekende banden waar je erg blij mee zou zijn.

Discussion starter · #97 ·
...Gesproken met BMW dealer en bij de volgende onderhoudsbeurt gaan ze het controleren (balanceren en controleren of de bandenspanningssensor in het voorwiel dit kan veroorzaken)...
Ik ben deze thread begonnen en heb alle montage, demontage, testen, balanceren, vervangen etc. uitgelegd die op mijn motorfiets zijn uitgevoerd en niets heeft iets veranderd aan het naar links trekken. Mijn motorfiets heeft geen bandenspanningssensoren in de banden.

Ik ben dit draadje begonnen en heb alles uitgelegd over het passen, aanpassen, testen, balanceren, vervangen etc. dat aan mijn motorfiets is gedaan en niets heeft enige verandering teweeggebracht in het naar links trekken. Mijn motorfiets heeft geen bandenspanningssensoren in de banden.
En er zijn talloze berichten op andere forums (verschillende motoren) die uw bevindingen lijken te ondersteunen. Ik ben er perplex over waarom er zoveel weerstand is tegen het idee dat Michelin waarschijnlijk een probleem heeft met de Road 6.

Misschien is liefde echt blind...

Discussion starter · #99 ·
Ik denk dat Michelin te zelfverzekerd is. Ze verkopen elk jaar miljoenen banden en ze kunnen het niet schelen om een paar slechte batches van een van hun modellen. Vanuit mijn oogpunt is dat een verkeerd beleid dat het bedrijf op de lange termijn zal schaden. Hoeveel giganten hebben we gezien die zich niet veel aantrokken van hun trouwe klanten en die vandaag de dag niet eens meer bestaan?
Ik kan niet zeggen hoeveel Michelin-banden ik in mijn leven heb gekocht, maar het waren er zeker meer dan 200 voor al mijn privé- en bedrijfsauto's. Hierna, nadat ik me niet gerespecteerd voelde, zal ik nooit meer een enkele Michelin-band kopen.

81 - 100 of 176 Posts