R1200GS Forum banner
161 - 176 of 176 Posts
Weer onzin dat ik de houder ben van de magische ROAD 6-sleutel. Het wetenschappelijke proces neemt de beslissingen voor je. Ik neem er geen. Ik ben geen God, dus het proces moet de gegevens aanleveren. Krijg reproduceerbare en accurate gegevens en die gegevens zijn niet in het bezit van één persoon. Reproduceerbaar betekent dat het onbevooroordeeld is en door iedereen kan worden herhaald die hetzelfde proces volgt. Geen vooringenomenheid. Nu kunnen we "verdergaan" nadat verbeteringen hebben verzacht wat er echt mis is gegaan. Zoals het is, hebben we beschuldigingen, niet meer. Niet cool.

Ik ben hier weg. Kies je methode. Ik houd me aan de waarheid. Minder dan dat is niet nuttig voor mij.
Je hebt echt naar strohalmen gegrepen en komt "echt" over als een betweter. Ja......er is meer dan genoeg geklets op meerdere forums over de Road 6 die problemen heeft, en mijn vriend heeft een minder dan geweldige ervaring gehad met een Road 6 op zijn Busa. Michelin in het algemeen lijkt kwaliteitsproblemen te hebben met hun autobanden, zelfs de lokale garage die ik al meer dan 20 jaar gebruik en die VEEL Michelin-banden heeft verkocht in de loop der decennia, heeft zelfs gezegd dat hun algehele kwaliteit versus prijs de laatste tijd echt te lijden heeft gehad. Ik weet niet zeker wat er aan de hand is, maar ze zijn "IMHO" niet het premium bandenbedrijf dat ze altijd hebben gekend, maar ze vragen verdomme een premium voor al hun banden.

En je brengt de term GEGEVENS ter sprake, nou ja........wie kan tegenwoordig in godsnaam gegevens vertrouwen en wie mag de gegevens verifiëren? Ik neem het woord/de ervaringen van echte mensen elke dag van de week, en alleen omdat je niet leuk vindt wat je leest of hoort, maakt het niet minder waar. ;)

Hierover nadenkend ben ik het eens met het principe, maar oneens met het proces. Zijn consumenten nu verantwoordelijk voor het verzamelen van gegevens? Interessant. Enkele bewerkingen hieronder in het rood kunnen een betere weg hierop bieden. Productfouten zijn niet alleen de verantwoordelijkheid van de consument - de fabrikant heeft de verantwoordelijkheid om actie te ondernemen.
Wij Michelin moeten het probleem nog steeds correct isoleren om uw punt te verplaatsen. Zoals het is, zie ik geen kwantitatief bewijs dat het endemisch is voor de band, of zelfs EEN band nog. Is deze beschadigd geraakt bij de installatie door een te ruwe autobandenmachine? Wat is de hoofdoorzaak, de band of de installatie of?
—- Wij Michelin kunnen niet, wij Michelin hebben geen goed wetenschappelijk bewijs.

Als gebruikers de slechte band vervangen door een vergelijkbare vervanging via Michelin-garantie en het probleem verdwijnt, hebben we nu een statistische set van bewijzen die zegt dat XYZ van XYZ van road 6 problematisch zijn om "een" reden (dat weten we nog niet). NU wij Michelin kunnen correct handelen en tot de echte hoofdoorzaak is vastgesteld, het beste verder gaan.
Dat is niet wat deze site probeert te doen... het probeert te zeggen dat alle ROAD 6 banden slecht zijn zonder onderbouwd bewijs van die bewering.
Ik ben het fundamenteel oneens met deze verklaring. Mensen hebben ervaringen gedeeld met de band en hoe Michelin wel en niet reageerde en het probleem oploste. Zoals bij elke online review geldt: wees voorzichtig als er potentiële problemen zijn en of die worden opgelost.

In mijn recente Mitas-ervaring hebben ze de band met problemen vervangen, alles wat ik kan verwachten voor een product dat niet aan de verwachtingen voldeed.

Als ik hierover nadenk, ben ik het eens met het principe, maar oneens met het proces. Zijn consumenten nu verantwoordelijk voor het verzamelen van gegevens? Interessant. Sommige bewerkingen hieronder in het rood kunnen een betere weg hierop bieden. Productfouten zijn niet alleen de verantwoordelijkheid van de consument - de fabrikant heeft de verantwoordelijkheid om te handelen.

Ik ben het fundamenteel oneens met deze uitspraak. Mensen hebben ervaringen gedeeld met de band en hoe Michelin reageerde en het probleem oploste of niet. Zoals bij elke online review geldt: pas op voor de koper als er potentiële problemen zijn en of die worden opgelost.

In mijn recente Mitas-ervaring hebben ze de band met problemen vervangen, alles wat ik kan verwachten van een product dat niet aan de verwachtingen voldeed.
In de loop der jaren ben ik meer dan één ingenieur tegengekomen die het gevoel had dat het zijn plicht was om klanten ervan te overtuigen dat het probleem dat ze dachten te hebben, eigenlijk geen probleem was. Zelfs tot het produceren van grafieken, grafieken, enz. om hen te helpen hun denken aan te passen.
Het heeft er alleen maar toe geleid dat de relatie verzuurde en in de meeste gevallen scheidingsprocedures werden gestart vanwege het gebrek aan respect.

Laten de bandenoorlogen beginnen? 🛞 Ik blijf bij Shinko, 804/805 reflecterend, big block, het zijn geweldige banden en gaan net zo lang of langer mee als andere, zo niet tegen hun betaalbare prijs. Ik kan 2 sets kopen voor de prijs van één groot merk. Vonken vliegen....je kunt verder gaan. Kunnen we hierna oorlog voeren over olie 🛢 🤠👍

Mijn persoonlijke ervaring is GEEN bewijs of Road 6 trekt of niet, maar op MIJN 2016 GS kan ik kilometerslang handsfree met cruise control rechtdoor rijden. Bewijst niets, slechts MIJN observatie op MIJN GS. Ook zijn R6 OEM op alle RT's en duizenden RT-P's als standaarduitrusting voor zover ik in CA zie.

Ik vraag me af of het probleem te wijten is aan de manier waarop je banden gebalanceerd zijn?

Mijn Road 6s presteren feilloos op mijn 2023 GS. Heb er ongeveer 12.000 km op zitten. Stil en rechtuit rijdend met nog veel profiel.

Ze vervingen een set Bridgestones die misvormd waren geraakt, waarschijnlijk door veel snelwegkilometers gereden in de extreme hitte van het zuidwesten van de VS.
Zoals op dit forum al bijna twee jaar en op andere forums is besproken, hebben sommige rijders een merkbaar trekken vertoond tijdens het rijden na het monteren van Road 6-banden.

Er zijn talloze remedies geprobeerd en tot nu toe zijn ze allemaal mislukt, behalve het vervangen van de Road 6-banden... door iets anders.

Nadat ik vorige maand mijn allereerste R1200GS 2009 had gekocht, was ik erg geĂŻnteresseerd in deze post.
Mijn nieuwe aankoop kwam met MR6's gemonteerd. De voorkant heeft nog veel kilometers te gaan, maar de achterkant was versleten!
Ik heb ervaring met MR5's op mijn GSX1300R en ze reden prachtig... waardoor de motorfiets hard door de bochten kon worden geduwd met voorspelbaar weggedrag. Het enige probleem met hen was dat ze allerlei soorten vuil oppikten en ik drie lekke banden had (één voor en twee achter). Dus ik was een beetje bang om de Road 6's voor de GS te kopen, maar alleen geld uitgeven aan de achterkant om overeen te komen met de voorkant was de beslissende factor!
Ik heb het nieuwe rubber gemonteerd en ik rijd met de geadviseerde bandenspanning van 2,5 en 2,2 bar. Na het inrijden van de laatste 100 mijl of zo, is dit wat ik denk...
Een geweldige band, met geweldige handling-eigenschappen. Waar ik woon, hebben we goede wegen met volop gelegenheid om de motor enthousiast te gebruiken! Ik heb zo genoten van het weggedrag dat ik het rubber vertrouw om me geen kromme bal toe te werpen, maar zoals anderen hebben gemeld, moet ik ook zeggen dat als je je handen van het stuur haalt, de motorfiets naar links wil gaan! Ik merk niets als mijn handen op het stuur zitten of zelfs met één hand rijden, maar hij wil wel uit zichzelf naar links.
Omdat dit de eerste GS is die ik heb gehad en nog geen ander rubber heb geprobeerd, kan ik niet vergelijken.
Ik zal ze in de gaten houden... de tijd zal het leren!
Proost

161 - 176 of 176 Posts